Waarom de audit data & strategie?
Dit levert het anderen al op.
ShampooBars: 600.000 plastic flessen bespaard
Dankzij een multi-channel lifecycle aanpak en slimme Customer Lifetime Value (CLV) analyses, hebben we bepaald welk kanaal in welke fase van de lifecycle het beste aansluit. Met data uit het Customer Data Platform hebben we vervolgens hyper gepersonaliseerde advertenties op bijv. Meta & Youtube Shorts gedraaid. Het resultaat? Een YoY omzetstijging van 61%, een 17,5% hogere CLV en 600.000 plastic flessen minder!
Elektramat: 9,5% meer online omzet door verbeterde productaanbevelingen
Op basis van enkel first party aankoopdata hebben we een Market Basket Analyse gemodelleerd. We weten welke productcombinaties vaak voorkomen en relevant zijn. Alle data en analyses worden verwerkt in een cloud oplossing, waarmee de eindgebruiker geautomatiseerd betere productaanbevelingen krijgt en handmatige selecties overbodig zijn. Het resultaat? Onder meer 9,5% meer omzet en 14% meer klikken.
Azerty: 23% winstgevender dankzij datagedreven productmodel
Met een datagedreven productscoringmodel in Channable wordt een totaalscore voor elk product berekend. Daarmee worden producten ingedeeld in 4 categorieën, waarmee een splinternieuwe campagnestructuur wordt vormgegeven. Het resultaat? Veel efficiëntere budgetverdeling en lagere marketingkosten, waarmee Azerty ruim 23% winstgevender is geworden. Hun marktaandeel bleef daarbij behouden.