Meld je aan
menu

Benut de verborgen potentie van jouw data

Blijf je concurrentie voor met een effectieve datastrategie .

Meer informatie Video explainer

Een datagedreven strategie

Essentieel voor jouw succes.

In een wereld waarin data het verschil maakt, laten veel bedrijven - vaak onbewust - kansen liggen. Ben jij je bewust van de onbenutte potentie die jouw data biedt? Met de juiste aanpak zetten we jouw data om in acties, waarmee je jouw concurrenten een stap voorblijft.

Op deze pagina vind je alles wat je moet weten over de Data Audit & Strategie en de moderne Data Stack. Wat kun je precies met al jouw data in de praktijk? Waarom is de overstap zo belangrijk? En hoe staat je organisatie er überhaupt nu voor? Lees hieronder alle informatie en bekijk de explainer.

De data audit & strategie uitgelegd

Explainer video .

Wat levert slim gebruik van data je allemaal op in de praktijk? Meer omzet, hogere conversies en maximale personalisatie; deze explainer laat Joris Kroes (Head of Performance Strategy) je zien wat je zoal kunt bereiken als je de potentie van data maximaal benut. Ook vertelt hij je alles wat je moet weten over de Adwise data audit & strategie. 

Audit aanvragen

De Adwise Modern Data Stack

Maximaal gebruik van al je data.

Flexibel in data ontsluiting: bij Adwise maken we gebruik van een geavanceerde ETL (stekkerdoos) genaamd Fivetran. Dit stelt ons in staat om veel verschillende databronnen gemakkelijk te ontsluiten.

Schaalvoordeel: doordat we bij Adwise gebruik maken van een vaste stack geniet je van schaalvoordeel. We hebben bijvoorbeeld dashboarding en data preparatie klaarstaan die ervoor zorgt dat we sneller kunnen werken en niet alles opnieuw hoeft te worden ontdekt en ingericht.

Google Stack: door gebruik te maken van de Google stack kunnen de veelgebruikte Google advertentiekanalen en meetbaarheidsoplossingen (GA4) direct worden gekoppeld.

Future proof / schaalbaarheid: door te werken binnen de juiste data stack en de juiste structuren kunnen we gemakkelijk nieuwe analyses en tools inpluggen. Denk aan de mogelijkheid om eenvoudig een RFM, Churn of Market-Basket analyse toe te voegen aan jouw database.

Waarom de audit data & strategie?

Dit levert het anderen al op.

Qredits: 60% meer conversie

Door gebruik te maken van segmentatie wisten we precies of en wanneer iemand toe was aan een kredietverstrekking. Door de klantreis vervolgens maximaal te personaliseren, steeg de conversie voor Qredits met 60% tegen 143% lagere kosten per aanvraag.

Dijkman: 60% meer leads, daling van kosten per lead met 95%

Door first party data te koppelen aan Google Ads, meten we niet alleen leads maar ook daadwerkelijke opdrachten. Daardoor steeg het aantal opdrachten voor Dijkman Zonne-energie met 60% terwijl de kosten per opdracht van €237 gedaald naar €12.

Eurofiber: 35% omzetgroei door verrijking van 21.000 klantprofielen

In een Customer Data Platform hebben we 21.000 verrijkte profielen opgebouwd die we online kunnen herkennen op de website en die we gebruiken voor remarketing. Dankzij real-time data is Eurofiber altijd op het juiste moment op de juiste plek aanwezig met de juiste triggers. Dit leverde liefst 35% meer omzet op.

Waarom overstappen?

Inspelen op veranderingen.

Third party data ontoereikend

Onder andere door het verdwijnen van doelgroepen in Meta en Google. De afnemende betrouwbaarheid en beschikbaarheid van third-party data geeft de noodzaak aan voor first-party data oplossingen en CDP's om gerichte marketingcampagnes te kunnen blijven uitvoeren.

Tracking protection wordt standaard

Naast AdBlockers Intelligent Tracking Prevention (ITP) ook browsers Brave, Cliqz. Deze ontwikkelingen vereisen het gebruik van server-side tracking ( zoals Facebook Conversion API, Enhanced Conversions, Customer Match en Server Side Tagging).en geavanceerde data-analyse technieken om gebruikersgedrag effectief te kunnen blijven monitoren.

Gebruiker wordt bewuster van consent

Het implementeren van robuuste consent management platforms (CMP's) kan helpen om compliance te waarborgen en tegelijkertijd een betere gebruikerservaring te bieden.

AI en Machine Learning

Om nu en in de toekomst van de kracht van AI te kunnen profiteren moet er zoveel mogelijk data op een gestructureerde manier beschikbaar zijn.

Vraag jouw data audit & strategie aan

En start vandaag nog.

Overschakelen op de Modern Data Stack is belangrijk, maar kan overweldigend voelen. Daarom is er de Adwise Data audit & strategie, waarin we je huidige situatie analyseren en vandaar de beste stappen bepalen voor jouw ideale datalandschap en strategie. 

Van inventarisatie tot de begroting; dit brengen we in kaart tijdens de data audit & strategie: 
- Je huidige datalandschap en de te leggen connecties
- Inventarisatie van first-party tracking oplossingen
- Inventarisatie van huidige situatie (kanalen)
- Uitwerken data toepassing strategie
- Data Maturity bepaling
- Roadmap en begroting

Vraag jouw audit aan via onderstaand formulier of neem direct contact op met jouw Adwise contactpersoon.

Audit aanvragen

Audit Data & Strategy aanvragen

Vul het formulier in.

De modern data stack in de praktijk

Beluister de podcast.

Data is de zuurstof van de digitale economie. Data geeft je inzicht in trends, het gedrag van je klanten en bovenal de mogelijkheid om communicatie persoonlijk en relevant te maken. Echt grip hebben op data is essentieel om optimale klantervaringen op te zetten en een voorsprong op de concurrentie op te bouwen. Maar hoe organiseer je al die data? En wat kun je daar vervolgens concreet mee doen?

Je hoort het in deze DeepDive aflevering 'De modern data stack in de praktijk'.

Beluister de podcast

De Adwise overstapservice

Baanbrekend.

Als eerste bedrijf lanceert Adwise binnenkort de overstapservice. Daarmee maken we het overstappen van baan nét zo makkelijk als het overstappen van energieleverancier. Nieuwe medewerkers worden vanaf het moment dat ze besluiten bij Adwise te willen werken van A tot Z ontzorgt met baanbrekende voordelen.

Zo regelen wij je ontslagbrief, nemen we je uitwerktijd over, mag je je oude e-mailadres behouden én zelfs je afscheidsborrel regelen we hier op kantoor. 




Met onze huidige groeiplannen en de ambitie om beste werkgever van Nederland te zijn, vinden wij het niet meer dan logisch dat de overstap naar Adwise zo drempelvrij mogelijk moet zijn. Geen stressvolle sollicitatieprocedure en ellenlange overstaptijd, maar een vlotte overstap zonder gedoe. Wij regelen alle randzaken, zodat nieuwe Adwisers zich vol kunnen focussen op hun nieuwe carrièrestap. En meld jij je aan voor 8 april? Dan geniet je ook nog eens een maand lang van de haal- en brengservice. 

Wees als eerste op de hoogte Meld je aan

Voordelen van de Adwise overstapservice

Ontzorgt van A tot Z.

  Reguliere overstap
Alles geregeld vanaf je eerste werkdag
Overstap met overstapservice
Alles geregeld vanaf het moment dat je hier wilt komen werken
Een baan afgestemd op jouw kwaliteiten
Ruim 100 ambitieuze nieuwe collega's
Eigen thuiswerkplekbudget
Uniek onboardingstraject
Sollicitatieprocedure zonder stress
Overname van uitwerktijd
Ontslagbrief wordt voor je geregeld
Afscheidsborrel op kantoor Adwise
Gratis vakantiedag als tekenbonus
Haal- en brengservice* (*geldig t/m 8 April 2022)

Fotowaardige werkomgeving

Trainingen en cursussen

Flexibele werktijden

Award-winning collega's

Memorabele feestjes en borrels

Elke dag verse lunch

Haal- en brengservice door de CEO

Hoe gaat het in zijn werk?

Overstappen in drie stappen.

Aanmelden

Vul het formulier hieronder in en wees als eerste op de hoogte van de lancering van de Adwise overstapservice. 

Overstappen

Na lancering van de overstapservice meld je, je aan voor een functie naar keuze. Wij regelen de rest. 

Aan de slag!

We trappen af met je afscheidsborrel; volledig verzorgd hier bij Adwise. En dan? Aan de slag!

Jouw toekomstige collega's?

Overstapwaardig.

Niels Hobert Senior Account Director
Isabeau Altena Creative Producer
Koen Kranenberg Director Disruption & Innovation (CDO)
Pauline Prijs - van Miert Head of Programmatic & Paid Social
Davey Stokkers Head of SEA
Daniel Lefers Senior Consultant Development & Technology
Milou Grunder
Milou Grunder Senior Content Marketeer
Ronald ter Braak Head of Brand & Experience
Joris Kroes Manager Product & Innovation

Meer weten over werken bij Adwise?

#workatadwise.


Bij Adwise werken we met een team van meer dan 100 ambitieuze digital brains dagelijks samen aan toffe en innovatieve projecten om onze (internationale) klanten op een beslissende digitale voorsprong te zetten. En we zijn altijd op zoek naar nieuw digitaal talent.

werken bij Adwise

Onze overstap specialisten

Alle benodigde expertise en skills.

Gijs Westerbeek Managing Director (CEO)
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24