Lokaal talent werven met slimme technologie.
Samen met onze partner Recrubo hebben we het ATS van SPAR gekoppeld aan Recrubo, waardoor WhatsApp-sollicitaties direct in het systeem worden geregistreerd en deze als een reguliere sollicitatie ontvangen worden. Deze integratie biedt volledig inzicht in de herkomst van sollicitaties, zoals die uit de succesvolle TikTok-campagnes of de button op de vacaturepagina waar je ook via WhatsApp gemakkelijk kan solliciteren.
Door de inzet van TikTok hebben we specifiek ingespeeld op de behoeften van de jongere doelgroep (Gen Z). Onze eerdere ervaringen lieten zien dat de aanlooptijd voor deze doelgroep vaak te lang was, waardoor potentiële sollicitanten afhaken. Door het proces te verkorten en gebruik te maken van een platform waar deze doelgroep veel tijd doorbrengt, hebben we niet alleen de gebruikservaring verbeterd, maar ook het aantal sollicitaties vanuit TikTok aanzienlijk verhoogd.
Daarnaast koppelen we winkeldata (zoals postcode en aantal benodigde FTE) uit het ATS aan Recrubo, zodat kandidaten locatiespecifiek kunnen solliciteren op basis van een straal rondom hun postcode. Deze innovatieve aanpak verhoogt het gemak voor zowel sollicitanten als winkelmanagers.