Het aantal winkelbezoeken is toegenomen met 275%
De eerste campagnes die met de nieuwe, lokale, strategie zijn gevoerd hebben duidelijk betere resultaten opgeleverd dan voorheen. Zo is de CTR 2 tot 3 keer hoger geworden, is het bouncepercentage met 10 tot 20% gedaald en is de sessieduur tot wel 50% gestegen.
Wat er vooral bereikt is, is een fantastische gebruikerservaring op lokaal niveau. Het lokale aspect van 320 ondernemers komt op de volgende plekken tot uitdrukking:
- Binnen de advertenties van de branded en non-branded search campagne
- Gepersonaliseerde website per consument afgestemd op de ondernemer die bij de klant ‘om de hoek’ zit
- Remarketing banners waarin de locatiegegevens van de dichtstbijzijnde vestiging is opgenomen
De lokale ondernemers hebben zelf erg positief gereageerd op bovenstaande aanpak en onderschrijven dat deze campagnes bijdragen aan het uitdragen van de lokale kracht van de franchiseformule. Deze positieve reactie van de ondernemers is een belangrijke KPI voor United Retail omdat de mening van de franchisenemers over het franchiseconcept en de (marketing)aanpak van de franchisegever van groot belang is.