Optimale relevantie door lokalisatie.
Voor United Retail is het lokale aspect van groot belang. De ondernemer heeft in zijn of haar omgeving een vertrouwd gezicht, met vaak vele jaren aan ervaring en kennis in de branche. Dit vertrouwen, gecombineerd met het hoge serviceniveau, zorgt ervoor dat de formules naadloos aansluiten op de behoefte van de doelgroep. De (digitale) campagnes worden daarom altijd opgebouwd vanuit het lokale aspect. Het gezicht van de ondernemer en de naam zijn hierbij onlosmakelijk verbonden aan de campagnes.
Met 280 vestigingen is er altijd wel een winkel in de buurt. In de advertenties verwerken we op een slimme manier locatiedata van de gebruiker. Door middel van locatiebepaling weten we hoe ver een consument verwijderd is van een vestiging. Op basis van die afstand bieden we in de biedstrategie binnen Google Ads hoger of lager voor een advertentie. Hoe dichter een gebruiker bij de vestiging is, hoe hoger de kans op een winkelbezoek. Zichtbaarheid in deze fase is dan ook essentieel. Omdat het lokale aspect van de formule belangrijk is, tonen we de naam van de fysieke winkel in de advertentie. Op die manier zijn we optimaal relevant.
We passen meerdere vormen van lokalisatie toe op de advertenties. Zo zie je de naam van de ondernemer terugkomen in de titel van de advertentie, de reisafstand naar de vestiging en daarnaast het adres, zodat je als consument direct naar de winkel kan navigeren. Ook komt de lokale ondernemer visueel terug in display advertenties zodat herkenbaarheid en het lokale aspect extra wordt benadrukt.
Omdat we met het tonen van een lokale ad al eerder de locatie van de persoon hebben vastgesteld, trekken we dit middels een slim script door naar de website. We passen op basis van deze informatie de header en footer op de website aan, door een foto van de desbetreffende ondernemer te tonen inclusief adres-, en contactgegevens.