Challenge us
menu
Thuisin

Lokale online woonbeleving op maat dankzij nieuwe website

Bekijk de case

De kracht van een lokale online uitstraling

Een website die niet alleen informeert, maar ook inspireert en tot conversie leidt. Dat was de wens van Thuisin. Het unieke aan hun visie was het centraal stellen van hun lokale winkels, waardoor bezoekers zich verbonden voelen met een vertrouwde lokale ondernemer. Dit vereiste een aanpak die de lokale uitstraling zou optimaliseren. In deze case study lees je wat we precies gedaan hebben om dit te realiseren.

Thuisin

Maak kennis met de opdrachtgever.

Thuisin is meer dan een woonwinkel; het is een merk dat stijlvol wonen ademt. Met vestigingen door heel Nederland biedt Thuisin een breed scala aan producten voor huisdecoratie, zoals vloeren, raamdecoratie, behang en verf. Hun focus ligt op het persoonlijk adviseren van klanten, wat hen onderscheidt in de markt.

Bezoek de website van Thuisin

Dijkman Zonne-engerie

Maak kennis met de opdrachtgever.

Dijkman Zonne-energie biedt A-merk zonnepaneelinstallaties met persoonlijk advies aan huis, eigen vakkundige installateurs en btw-teruggave regeling. Gecertificeerd en aangesloten bij Stichting Garantiefonds – Zonnepanelen & Zonne-energie (SGZE), streven ze naar regionale zonnepanelen-leiderschap.
ThuisIn

De aanpak

Unieke online woonbeleving.

Onze gelaagde aanpak stelt Thuisin in staat om bezoekers een unieke en gepersonaliseerde online woonbeleving te bieden. Door de focus op lokale targeting, gepersonaliseerde content, slimme site mapping, merkherkenbaarheid, geavanceerde contentintegratie en een redesign op de website hebben we bijgedragen aan de digitale transformatie van Thuisin. Dit heeft geleid tot een verbeterde gebruikerservaring en een versterkte positie van Thuisin als toonaangevende lokale speler in de woonbranche.

Geavanceerde contentintegratie

De slimste technieken.

Aan de hand van slimme technieken maken we de online woonbeleving van de bezoeker uniek, zoals een interactieve scroll waarmee Thuisin inspireert voor gekleurde muren te gaan in plaats van witte wanden. Samen met Thuisin hebben we daarnaast een interactief blok gerealiseerd waarin we het gehele assortiment kunnen tonen aan de hand van een ruimte in het huis.

Google Search Localization

Versterking van lokale connectie.

De implementatie van Google Search Localization vormde een cruciale strategie in onze aanpak voor Thuisin. Advertenties worden hiermee dynamisch aangepast op basis van de locatie van een lokale winkel en de locatie van een gebruiker die een zoekopdracht in Google heeft gestart. In DV360 zijn displaycampagnes opgezet met banners die dynamisch worden voorzien van een foto, het adres en de openingstijden van een ondernemer. Zodra er een impressie komt, wordt de locatie van de gebruiker in realtime gekoppeld aan de dichtstbijzijnde Thuisin-winkel. De landingspagina wordt vervolgens dynamisch geoptimaliseerd voor elke lokale ondernemer. Deze tactiek zorgt ervoor dat bezoekers een sterke verbinding voelen met hun lokale winkel, wat essentieel is voor het opbouwen van vertrouwen en het versterken van de relatie met het merk.

Locatie targeting in Google Ads

Versterking van lokale connectie.

De implementatie van locatie targeting in Google Ads vormde een cruciale strategie in onze aanpak voor ThuisIn. Deze methode heeft de website-ervaring aanzienlijk gepersonaliseerd door prominent de dichtstbijzijnde ThuisIn-winkel te tonen. Deze tactiek zorgt ervoor dat bezoekers een sterke verbinding voelen met hun lokale winkel, wat essentieel is voor het opbouwen van vertrouwen en het versterken van de relatie met het merk. 

Slimme site mapping

We hebben een geoptimaliseerde site mapping strategie geïmplementeerd, waardoor het grote productassortiment snel en gemakkelijk door eindgebruikers kan worden gevonden. Hierdoor is de bounce rate verlaagd en de conversieratio verhoogd.

Personalisatie van content

Het lokale karakter benadrukken.

Bij het bezoeken van de Thuisin website wordt de website gepersonaliseerd met de gegevens van de lokale ondernemer. Dit komt terug in zowel de header als de footer en daarnaast ook op verschillende andere plekken van de website, zoals de call-to-actions. Daarnaast worden alleen de reviews van de betreffende winkel getoond. Dit alles om het lokale karakter van Thuisin te benadrukken en bezoekers het gevoel te geven dat ze de website van een lokale ondernemer bezoeken in plaats van een algemene Thuisin pagina.

Herkenbaarheid van het ThuisIn-merk

Consistentie in merkuitstraling.

Het ThuisIn-merk is versterkt door het consequent gebruiken van het logo en huisstijlelementen op de hele website. Dit zorgt voor een onmiddellijke herkenning en vertrouwen bij bezoekers, een essentieel element in de merkbeleving. Hele design ademt ThuisIn. Dankzij het gebruik van de strakke lijnen en schuine blokken die overeenkomen met het logo creëren we visuele consistentie in de website.

Geavanceerde tagging structuur

Innovatieve contentkoppeling.

Ten slotte hebben we een geavanceerde tagging structuur ingevoerd in het Craft CMS. Dit systeem zorgt ervoor dat blogs en veelgestelde vragen automatisch gekoppeld worden aan relevante productpagina's. Dit zorgt ervoor dat Thuisin zich sterker neerzet als een thought leader in de branche. Dankzij deze structuur zijn er ook minder handmatige acties in de back-end nodig. Wordt een nieuwe blog over pvc vloeren geschreven? Dan wordt bij het meegeven van een tag de blog automatisch gekoppeld aan de bijbehorende pagina. 

Het resultaat

Subtitel.

Op basis van het merkconcept, de eRecruitment strategie en de nieuwe kanalen selectie hebben we de doelstellingen binnen 2 maanden weten te behalen tegen een fors lagere Cost per Hire.

Daarnaast is het werkgeversmerk echt tot leven gekomen en hebben we ervoor gezorgd dat potentiële kandidaten bekend zijn geraakt met Dijkman, de sfeer, cultuur,  goede arbeidsomstandigheden en uitstekende voorwaarden van Dijkman als werkgever. Overall, heeft het gezorgd voor een natuurlijk instroom van sollicitaties bij Dijkman.

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

231.000

Aantal views van de employer brand video 

+ 12%

Jaar-op-jaar toename in het aantal sollicitaties

Reactie van Dijkman

Aantrekkelijker in de markt als werkgever.

Jeroen Koole, Marketing Manager bij Dijkman "De video die we voor de recruitment campagne gemaakt bleek een groot succes te zijn. Naast dat dit tot tientallen sollicitanten heeft geleid, herkennen veel klanten Jeroen uit de video op het moment dat hij bij de klant thuiskomt om de zonnepanelen te installeren" Mooiste samenwerking. Volledige pakket, hele nieuwe huisstijl, nieuwe nieuw logo, als bedrijf profesionelerer in de markt en nu ook als werkgever.

Ga voor een ijzersterk technologisch fundament

Met Adwise Technology & Development.

Meer informatie Challenge us
Succesvolle wervingscampagne

Reactie van Dijkman

Aantrekkelijker in de markt als werkgever.

'De samenwerking met Adwise heeft ons al veel gebracht. Eerder al een volledig nieuwe huisstijl, waardoor we nu als bedrijf professioneler in de markt staan. Deze recruitmentcampagne is nu ook een groot succes gebleken, waardoor we als werkgever ook een stuk aantrekkelijker zijn op de arbeidsmarkt. En dat zien we terug in de instroom van sollicitaties.'

Jeroen Koole Marketing Manager bij Dijkman
Succesvolle wervingscampagne Jeroen Koole Marketing Manager bij Dijkman

Laat ook je (werkgevers)merk excelleren

Met Adwise Performance Strategy .

Meer informatie

Aan de slag met jouw website?

Spar vrijblijvend met ons.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24