De resultaten van deze aanpak hebben enorme impact op de business van de opdrachtgever en de aangesloten ondernemers. Aan de kant van Adwise kan er zo veel tijd worden bespaard met de optimalisatie van de campagnes. Dit zijn de belangrijkste resultaten:
- Consolidatie van meer dan 200 separate search-campagnes naar 21 compacte campagnes, die efficiënt in beheer zijn en bovendien optimaal zijn ingericht voor het succesvol inzetten van Google Ads Machine Learning.
- 20% effectievere budgetbesteding binnen search, doordat er geen budget meer gaat naar productcategorieën met (te) weinig vraag. De situatie is nu volledig vraaggestuurd waardoor er meer budget wordt besteed aan belangrijkere productcategorieën.
- Toename van 60% in winkelbezoeken/afspraken vóór de lockdown door Covid-19 en 40% na de lockdown. Daarnaast nam de totale omzet uit Google Ads op jaarbasis met 35% toe.
- Met behulp van de verkregen inzichten is het budget van meerdere winkels verhoogd, omdat zij ook zichtbaar willen zijn in campagnes met een lagere prioriteit. In totaal gaat het om een toename van 20% ten opzichte van vorig jaar.