Challenge us
menu
Sheltersuit

Razendsnelle donatiecampagnes voor wereldwijde impact

Bekijk de case

Sneller reageren, meer betekenis

Sheltersuit werkt wereldwijd om daklozen en slachtoffers van rampen en conflicten te voorzien van warmte en veiligheid. Om snel te kunnen reageren op crisissituaties, werkte Adwise bij de Hackathon aan een innovatieve oplossing die hun donatiecampagnes automatiseert en versnelt. Met een geavanceerd systeem dat de inzet van campagnes stroomlijnt, kan Sheltersuit zich nog beter focussen op hun missie om levens te verbeteren, precies op het moment dat het nodig is.

Sheltersuit Foundation

Iedereen verdient warmte en bescherming.

Bij Sheltersuit Foundation zetten ze zich in voor een wereld waarin iedereen warmte en bescherming kan ervaren. Sinds 2014 ontwerpen en produceren ze multifunctionele producten, zoals de Sheltersuit en Shelterbag, die directe bescherming bieden aan mensen zonder onderdak. Van daklozen tot vluchtelingen en slachtoffers van rampen – hun producten zijn een essentieel hulpmiddel voor wie geen andere keuze heeft dan op straat te overleven. Door innovatieve productie en samenwerkingen met hulporganisaties wereldwijd, dragen ze bij aan een betere, veiligere wereld.

Sheltersuit ramphulp

Vraagstuk en uitdaging

Snellere crisisrespons.

Sheltersuit beschermt sociaal-economische daklozen en slachtoffers van rampen en oorlogen met Sheltersuits en Shelterbags. Om de impact van hun missie te vergroten, willen zij in de toekomst snel kunnen reageren met geautomatiseerde donatiecampagnes zodra zich een ramp of crisis voordoet. Het doel: meer donaties genereren en daarmee de productie van Sheltersuits opschalen om meer mensen te helpen. Tijdens onze Hackathon kreeg dit idee concreet vorm met een innovatief prototype voor campagne-automatisering.

De aanpak

Geautomatiseerde donatiecampagnes.

Tijdens de Hackathon werkten we aan een geavanceerde campagne-automatiseringstool die het volledige donatieproces automatiseert. Het ontwikkelde prototype maakt gebruik van een Typeform-formulier waarin medewerkers snel de basisinformatie over een ramp kunnen invoeren, zoals locatie en type ramp. Deze input wordt vervolgens via Google Gemini automatisch omgezet in diverse campagneteksten. De content wordt daarna doorgestuurd naar HubSpot, waar een volledige cross-channel campagne klaarstaat voor distributie, inclusief kanalen zoals Google Ads, Facebook & Instagram, TikTok, en WhatsApp. Deze aanpak zorgt ervoor dat Sheltersuit binnen enkele minuten een campagne kan lanceren zonder handmatige tussenkomst, waardoor de reactietijd aanzienlijk verkort kan worden en de impact op het aantal donaties kan toenemen.

Process Sheltersuit

Resultaten

Innovatieve automatisering, maximale impact.

Hoewel de automatisering nog niet live is, liet het hackathonproject veelbelovende resultaten zien. Het prototype versnelt de reactietijd, zodat campagnes direct na een ramp kunnen starten. Bovendien maakt automatisering efficiënte schaalbaarheid mogelijk, waardoor Sheltersuit meerdere kanalen tegelijk kan activeren zonder extra handmatige inzet. Deze innovatieve oplossing biedt Sheltersuit nu een helder beeld van de mogelijkheden om sneller en effectiever te reageren op rampen en daarmee de impact en donaties te vergroten.

Thijs Wolbers

Ga jij de uitdaging aan?

AI-impact maken met jouw Golden Case.

Wij dagen je uit om één van de vijf organisaties te zijn waarvoor wij een Golden Case mogen ontwikkelen. Samen kunnen we een inspirerend voorbeeld stellen voor de industrie. Overtref samen met ons je grenzen zonder de focus van je eigen organisatie te verliezen. Heb je al een idee of werk je met AI, maar zie je nog geen echte winst? Deel je business case met ons en ontdek hoe wij kunnen helpen om AI-impact te maken.

Deel je business case

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24