Challenge us
menu
RØFF Socks

Enjoy the magical movement

Bekijk de case

Binnen één week naar een sterke merkidentiteit

RØFF Socks is een nieuw en innovatief merk in de sokkenbranche. Nog relatief klein, maar met de ambitie om dé gamechanger te worden in de wereld van sokken. Dit vraagt om een sterk merk. Zowel in beeld als in boodschap. Hoewel er al een basis stond in de vorm van de naam, het logo en een merkbelofte, bleek dit fundament niet meer passend. In deze case study lees je hoe RØFF Socks, door middel van onze brand in a week aanpak, niet alleen de merkpositionering aanscherpte en de merkbelofte vernieuwde maar deze ook vertaalde naar een opvallend merkconcept en daarbij een gloednieuwe huisstijl lanceerde.

RØFF Socks

RØFFely to meet you.

RØFF Socks streeft ernaar om het dagelijks leven van voeten te verbeteren. Met de introductie van innovatieve sokken zoals The Amazing Sleeve Sock en The Ultimate Grip Sock, maakt RØFF de sok een essentieel onderdeel van iedere garderobe. Voortbouwend op meer dan veertig jaar expertise in de sokkenindustrie, belooft RØFF met geavanceerde designs en hoogwaardige materialen een einde te maken aan het ruwe leven van kostbare voeten.

Vraagstuk en uitdaging

Onderscheidend in verzadigde markt.

RØFF Socks stond voor de uitdaging om hun innovatieve sokken en unieke merkidentiteit aan de man te brengen. Centraal in dit vraagstuk stond het helder en aantrekkelijk overbrengen van de merkbelofte, ondersteund door de onderscheidende kwaliteiten die RØFF Socks biedt. Vooral in de verzadigde markt van premium grip- en wandelsokken cruciaal voor het succes. 

Vraagstuk en uitdaging

Toekomstbestendige marketing.

LoooX, een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert, had behoefte aan een structurele aanpak voor haar (online) marketing activiteiten. Het bedrijf uit Deventer wilde de shift maken van ad hoc-inspanningen naar een georganiseerde benadering. Dé aanleiding om samen, na het websitetraject, verder op te trekken met Adwise.

Adwise en RØFF Socks

Plan van aanpak

Brand in a week.

Branding is de belangrijkste motor voor groei op de lange termijn. Speciaal voor merken die niet het budget hebben om een compleet merktraject te starten ontwikkelde Adwise een compacte versie van een merkontwikkelingsaanpak: Brand in a Week.

In dit proces doorlopen we in korte tijd alle benodigde stappen om tot een sterk merk te komen. Maar dan zonder alle poespas, en voortbordurend op alle informatie die een organisatie al zelf in handen heeft. Dus een uitgebreide studies en variëteit in keuzes, maar efficiënt en effectief naar een eindresultaat. Middels een design sprint waarin we samen met RØFF Socks dedicated één week aan de slag zijn gegaan, hebben we het merkfundament voor RØFF SOCKS neergezet.

De strategie

Voor een sterke en herkenbare merkidentiteit.

  1. Merkpositionering van RØFF Socks
    Een sterk merk begint bij een gefundeerde merkpositionering: passend, relevant en onderscheidend. Alle benodigde informatie haalden we op middels een intakeformulier en een vragenlijst. Middels onze strategische workshop bepaalden we vervolgens gezamenlijk de meest optimale merkpositionering voor RØFF. 

    Onderdeel van deze merkpositionering zijn de merkbelofte, de merkwaarden en de merkpersoonlijkheid. RØFF definieerden we als een “idealistische magiër”, gebaseerd op de bekende merkarchetypen.

  2. Ontwikkeling van het merkconcept
    Vanuit de gekozen merkpositionering ontwikkelden we vervolgens met ons strategisch-creatieve team  een onderscheidend merkconcept.  In het creatief merkconcept stapten we af van de gebaande paden en toonden we lef met een onderscheidende look & feel passend bij de key boodschap ‘Enjoy the magical movement’. Dit concept wordt gekenmerkt door kleurrijke, abstracte landschappen in constante beweging, wat een magische ervaring creëert. Deze landschappen, die we naadloos lieten aansluiten op het kleurenpalet van het merk, prikkelen de verbeelding. Ze tonen mensen die op sokken een wonderlijke wereld verkennen op een positieve en dynamische wijze.

  3. Creatie van de visuele identiteit
    De merkpositionering en het merkconcept vertaalden we ook door naar de visuele identiteit. Het oude logo bleef intact, maar het kleurenpalet, de typografie werden veranderd en we voegde een opvallende en onderscheidende vormentaal toe. Allemaal aansluitend op het beeldconcept waarin de magie van RØFF naar voren komt.

Search (SEO & SEA)

Vindbaar wanneer gezocht wordt naar een badkamerproduct

DV360

Visueel zichtbaar op zeer specifieke in-market doelgroepen

Pinterest

Visueel vindbaar wanneer de doelgroep inspiratie opdoet

Facebook/Instagram

Visueel zichtbaar voor pixel gebaseerde doelgroepen

Retargeting

Via diverse kanalen relevante opvolging bieden aan eerder bezoek

Adwise en RØFF socks

Brand voice

“I like it RØFF”.

Een sterk merk kan niet zonder een opvallende brand voice. Daarom ontwikkelden we een set aan boodschappen die het merk RØFF optimaal tot uiting brengen. Opvallend en een tikkie eigenwijs. Denk hierbij aan “RØFFely to meet you!”, “It’s getting RØFF out there!” en “I like it RØFF.”.

Adwise en RØFF socks
Adwise en RØFF socks
Adwise en RØFF socks

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

De impact

Gedurfde visuele beeldtaal.

Lef en karakter was er nodig om de nieuwe identiteit van RØFF Socks te creëren. We lanceerden het merk met een gedurfde visuele beeldtaal en een vleugje branie in de merkboodschappen. Door de kracht van studiofotografie te combineren met geavanceerde AI-technologie en meesterlijke beeldbewerking, hebben we adembenemende visuals gecreëerd die kanaal breed opduiken en direct alle ogen op zich weten te vestigen. 

Be ready for a RØFFolution... Enjoy the movement!

Reactie van LoooX

'Schijnwerpers die we verdienen'.

Met een toegewijd team en een doordachte strategie heeft Adwise de online groei van LoooX Bathrooms versterkt. Meer dan 30% extra klikken naar dealers tonen aan dat samenwerking de sleutel is tot succes, waarbij de badkamerproducten van LoooX de schijnwerpers verdienen als een echt A-merk.

Remco Muiderman Directeur LoooX
Remco Muiderman Directeur LoooX

Ga ook voor een sterke merkidentiteit

Met Adwise Brand & Experience.

Meer informatie Neem contact op

Meer weten over branding?

Spar vrijblijvend met ons.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24