Meetbaarheid van offline media
80% van het mediabudget van Qredits gaat naar offline media.
Belangrijk onderdeel van dit project is het bepalen van het echte effect van radio en TV. We willen niet alleen advies geven over de ideale middelenmix, maar ook op zenderniveau willen we kunnen optimaliseren. Door historische data goed te analyseren, is het ons gelukt om de effectiviteit van radio en tv in te schatten. Adwise is zelfs een stap verder gegaan. Door historische data van offline media én door alle beïnvloeden op het effect van de offline media resultaten te analyseren, kunnen we niet alleen de ideale marketing mix bepalen maar de verwachte resultaten voorspellen. Dit algoritme is vervolgens uitgewerkt zodat we het algoritme voor zowel online- als offline media kunnen inzetten. De uitkomsten worden helder weergegeven in het “Marketing Spend Optimalisatie Tool” van Qredits. Dit is een tool waar Qredits een aantal variabelen kan ingeven zoals budget, type campagne (conversie gericht of brand awaraness), kanalen en zenders. Op basis van de ingevoerde variabelen wordt de ideale mix getoond en het verwacht resultaat voorspeld.