Challenge us
menu
Oad

Meest succesvolle vroegboek campagne ooit!

Bekijk de case
Meest succesvolle vroegboek campagne ooit!

Nieuwe digitale strategie

Oad, Nederlands oudste touroperator organiseert dagtochten, busreizen, rondreizen, trips, riviercruises en arrangementen voor verschillende doelgroepen. Adwise helpt Oad al jaren met de digitale strategie en het managen van campagnes op het gebied van zoekmachine optimalisatie, online advertising en affiliate marketing. Zo ook voor de vroegboek campagne 2017-2018!

De uitdaging

Oad wil mensen nóg langer laten genieten van de voorpret van hun vakantie en stimuleert de doelgroep daarom om een vakantie te boeken in het vroegboek seizoen. Daarom luidde de uitdaging: creëer een creatieve en effectieve campagne die als basis ligt voor de vroegboek campagne maar die ook op lange(re) termijn inzetbaar is. 

Het vroegboek seizoen is het belangrijkste seizoen voor Oad. Het belang van een effectieve campagne met goede resultaten is van groot belang voor een succesvol bedrijfsresultaat. 

Strategie en aanpak

In vijf stappen.

Creatieve sessie

Stap 1.

Na een inventarisatie gesprek met Oad is een duidelijk beeld over de doelgroep ontstaan. Vervolgens is het creatieve proces gestart met de vraag: “Hoe claimen we dat je nóg langer van je vakantie geniet als je vroeg boekt bij Oad?” Met verschillende creativiteitstechnieken is het team tot een grote hoeveelheid ideeën gekomen. Halverwege de sessie zijn deze gewaardeerd op impact en relevantie met betrekking tot het vraagstuk. De gekozen creatieve richtingen zijn verder uitgedacht tot concrete concepten.

Presentatie vijf campagne concepten

Stap 2.

Uiteindelijk zijn er vijf concepten beschreven en uitgewerkt tot een visuele presentatie. Uiteindelijk is een keuze gemaakt voor het beste en meest sprekende concept. 

Met de wens: mensen langer laten genieten van hun vakantie in het achterhoofd houdend, is het creatieve concept met light painting bedacht en ontworpen. De doelgroep verheugt zich verwachtingsvol op de geboekte reis. Dit wordt visueel zichtbaar gemaakt door light painting in de vorm van een landmark of andere associatie van de geplande reis en het land van bestemming. De light painting wordt ingezet als een extra laag in de visuals. Hierdoor is het concept inzetbaar voor alle media-uitingen van Oad. 

Finetuning campagne visual

Stap 3.

Vervolgens is het concept uitgewerkt in campagne visuals.

Doorvertaling concept naar middelen

Stap 4.

Het nieuwe concept is doorvertaald naar de advertising strategie. Dit concept ligt nu als basis aan de search-, en social campagnes. Voor een vloeiende eenhoud zijn ook de landingspages zijn in dezelfde stijl opgebouwd.

Targetingmethoden

Stap 5.

De campagne is ingericht op basis van het ‘see, think, do, care model’ van Google. Om grote zichtbaarheid te realiseren is vooral ingezet op de see fase. Om zo relevant mogelijk te zijn en waste te voorkomen hebben we getarget op doelgroepen waarvan we weten dat ze interesse of zelfs al een aankoopintentie hebben. Er is gekozen voor een combinatie van diverse variabelen:

  • Custom affinity audiences
  • Similar audience
  • Contextual targeting
  • IAB categories
  • In-market audiences
  • Premium dynamic retargeting
  • Look-a-likes

Resultaat

De campagne heeft een grote impact op de bedrijfsresultaten van Oad. Zo is er niet alleen een basisconcept gelegd voor het beeld van de overkoepelende mediastrategie maar heeft Oad tevens het meest succesvolle vroegboek seizoen ooit geboekt. Het allerbelangrijkste? Blije klanten die langer genieten van hun vakantie. En hierdoor een tevreden Oad! Oad heeft het concept geadopteerd als een totaal concept voor zowel online als offline campagnes.

Een creatieve en effectieve campagne voor jouw organisatie?

Neem contact op.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24