Challenge us
menu
LoooX

30% meer dealerklikken en A-merkuitstraling dankzij duurzame performance strategie

Bekijk de case

Van ad-hoc naar structuur

Voor structurele groei is een ijzersterke performance strategie cruciaal. Geen ad-hoc manier van werken, maar grip, groei en zekerheid vanuit een duidelijk plan. Daar wilde badkamerspecialist LoooX ook naar toe.

In deze case study lees je hoe LoooX vanuit een helder performance plan met gestructureerde marketinginzet, fraaie productcampagnes en het slim laden van het eigen merk, duurzaam doorgroeit.

LoooX

Badkamers waar je tot rust komt.

LoooX is een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert. Stoer, robuust en een tikkeltje verrassend. Met hun mooie badkamercollectie creëren ze een echt woonkamergevoel in de badkamer.

Vraagstuk en uitdaging

Groeien vanuit een duidelijke strategie.

Voor structurele groei is een ijzersterke performance strategie cruciaal. Dat geeft je grip en zekerheid, vanuit een georganiseerde aanpak. Ook LoooX wilde af van het nog te vaak ad-hoc aanpakken van projeceten en vanuit een duidelijke strategie (online) marketing activiteiten uitvoeren om structureel te groeien.

Na het succesvolle 
websitetraject, was het implementeren van een Performance Strategy daarom de volgende, noodzakelijke stap voor LoooX. 

Vraagstuk en uitdaging

Toekomstbestendige marketing.

LoooX, een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert, had behoefte aan een structurele aanpak voor haar (online) marketing activiteiten. Het bedrijf uit Deventer wilde de shift maken van ad hoc-inspanningen naar een georganiseerde benadering. Dé aanleiding om samen, na het websitetraject, verder op te trekken met Adwise.

Plan van aanpak

Belangrijkste strategische thema's.

De eerste stap richting een Performance strategie is een goed plan van aanpak. Samen met Looox hebben we op basis van de huidige situatie en de belangrijkste business doelen prioriteiten aangebracht in thema's om op te focussen.

Belangrijke thema's voor de strategie van LoooX waren het stimuleren en meten van winkelbezoeken bij LoooX-dealers, het opbouwen van een benchmark en het opzetten van performance kanalen.

De juiste kanalenmix

Altijd zichtbaar bij de juiste doelgroep.

De online marketingactiviteiten van LoooX richten zich op het genereren van bekendheid voor het premium merk (branding) en het stimuleren van dealerbezoek (performance). We hebben hier een passende kanalenmix voor samengesteld. Deze wordt always-on ingezet, zodat het merk LoooX altijd geladen wordt voor geïnteresseerde doelgroepen.

De content in de kanalen wordt regelmatig ververst. Zo worden de producten altijd visueel aantrekkelijk en afwisselend gepresenteerd. 

Search (SEO & SEA)

Vindbaar wanneer gezocht wordt naar een badkamerproduct

DV360

Visueel zichtbaar op zeer specifieke in-market doelgroepen

Pinterest

Visueel vindbaar wanneer de doelgroep inspiratie opdoet

Facebook/Instagram

Visueel zichtbaar voor pixel gebaseerde doelgroepen

Retargeting

Via diverse kanalen relevante opvolging bieden aan eerder bezoek

Adwise Way-of-Work: Continu optimaliseren

Zekerheid van maximaal rendement .

Op het moment dat we een Performance strategie uitrollen, begint het creëren van succes pas echt. Het is belangrijk om constant te optimaliseren en bij te sturen waar nodig. Dat doen we bij Adwise met onze eigen Way-of-Work. Een multidisciplinair team monitort maandelijks met LoooX de resultaten en stelt de backlog voor de komende maand op. 

Ieder kwartaal kijken we op een hoger niveau naar de samenwerking en bepalen we of de gevolgde strategie nog de juiste is om maximale groei te realiseren. Eventuele koerswijzigingen en nieuwe projecten die daaruit komen integreren we in de roadmap. Zo voorkomen we verrassingen en heeft LoooX de zekerheid dat elke geïnvesteerde euro maximaal rendement oplevert. 

Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

De impact

Kosteneffectief, top-of-mind en adaptief.

De impact van deze performance samenwerking gaat voor LoooX verder dan de concreet behaalde resultaten. Het werken vanuit een heldere strategie heeft de efficiëntie van marketinginzet verbetert, wat veel kosteneffectiever is. De aantoonbare groei werkt ook positief door op het gevoel van trots dat werken bij LoooX oplevert.

De echte A-merkuitstraling brengt de merkpropositie van LoooX veel onderscheidender naar buiten en beter bij de doelgroep. Bij (toekomstige) consumenten in het midden- en hoogsegement zal LoooX als merk meer top of mind zijn, wat voor de lange termijn sales en groei oplevert. Het toenemende inzicht in consumentengedrag draagt bovendien bij aan een adaptieve bedrijfscultuur. In andere woorden: LoooX groeit niet alleen, maar kan veel sneller inspelen op veranderingen in de markt.

Reactie van LoooX

'Schijnwerpers die we verdienen'.

Met een toegewijd team en een doordachte strategie heeft Adwise de online groei van LoooX Bathrooms versterkt. Meer dan 30% extra klikken naar dealers tonen aan dat samenwerking de sleutel is tot succes, waarbij de badkamerproducten van LoooX de schijnwerpers verdienen als een echt A-merk.

Remco Muiderman Directeur LoooX
Remco Muiderman Directeur LoooX

Ga ook voor grip en zekerheid

Met Adwise Performance Strategy.

Meer informatie Neem contact op

Aan de slag met jouw performance marketing?

Spar vrijblijvend met ons.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24