Challenge us
menu
Kramp

Kramp werft 128 nieuwe klanten en verlaagt CPA met 75%

Bekijk de case

Slimmere campagnes, grotere impact

Hoe haal je méér uit paid advertising zonder het budget op te blazen? Voor Kramp lag het antwoord in een combinatie van slimme targeting, technologie en datagedreven keuzes. Als één van Europa’s grootste technische groothandels wilde Kramp schaalbare groei realiseren in meerdere landen, maar dan wel met focus op waardevolle klanten.

Samen met Adwise werd een strategie uitgerold die niet alleen leidde tot een flinke toename in nieuwe klanten, maar ook de acquisitiekosten drastisch verlaagde. Met 128 nieuwe klanten, een 75% lagere CPA en een stevige basis voor verdere groei in 2025, spreken de resultaten voor zich.

Kramp

Specialist in agrarische onderdelen.

Kramp is Europa's grootste agri-technische groothandel en een familiebedrijf met meer dan 70 jaar ervaring. Met een indrukwekkend assortiment van ruim één miljoen producten en een jaaromzet van 1,2 miljard euro bedient Kramp een veelzijdige technische B2B-doelgroep, actief in sectoren zoals Agri, Tuin & Park, grondverzet en OEM. Klanten profiteren daarbij van exclusieve toegang tot het uitgebreide e-commerceplatform via een persoonlijke login. Zo ondersteunt Kramp hen optimaal in hun technische behoeften.

Case Kramp

Vraagstuk en uitdaging

Focus op waardevolle klanten.

Kramp wilde haar B2B-klantenbestand uitbreiden in vier strategisch belangrijke markten: Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Daarbij lag de focus niet op zoveel mogelijk leads, maar op het aantrekken van klanten die op lange termijn daadwerkelijk waarde leveren.

De uitdaging was om een schaalbare aanpak te ontwikkelen die niet alleen volume oplevert, maar ook selectief genoeg is om acquisitiekosten laag te houden. Een campagne die slim genoeg is om budget effectief in te zetten en tegelijkertijd flexibel genoeg is om in te spelen op lokale markt verschillen, allemaal met behoud van grip op prestaties.

Adwise en Kramp

De strategie

Performance gedreven door data.

Samen met Kramp ontwikkelden we een strategie waarin productgerichte advertenties werden gecombineerd met geavanceerde datatechnieken. Wanneer potentiële klanten zochten naar specifieke onderdelen via Google, kregen zij direct een relevante advertentie te zien die hen doorverwees naar de juiste productpagina.

Om het maximale rendement uit het budget te halen, zetten we value-based bidding en predictive modeling in. Daarmee kon Kramp zich richten op de meest kansrijke leads — klanten met het hoogste verwachte omzetpotentieel. Dankzij Google Ads Data Manager en koppelingen met BigQuery werd first-party data optimaal benut en strategisch ingezet.

Implementatie en Resultaten

Dankzij continuous campaign monitoring optimaliseerden we voortdurend op basis van onder meer CTR, conversieratio en cost per lead. De inzet van Enhanced Conversions voor Leads en Customer Match verbeterde bovendien de datakwaliteit en attributie.

CPA

75% daling in CPA

Nieuwe klanten

128 Nieuwe kopende klanten in plaats van de beoogde 100

Omzetgroei

7% omzetgroei vanuit nieuwe klanten

Coördinatie tijd

Minder coördinatie tijd dankzij gecentraliseerd projectmanagement

De impact

Meetbare winst op alle fronten.

De samenwerking leidde niet alleen tot harde resultaten, maar ook tot duurzame impact. Door processen te centraliseren en data slim in te zetten, bespaarde Kramp structureel tijd én marketingbudget. Bovendien leidde het succes tot een verhoogd advertentiebudget en extra investeringen in technologie en capaciteit om deze groei in 2025 voort te zetten.

Sven Holtman

Performance Marketing Specialist SEA-SEO bij Kramp.

“Naast de indrukwekkende resultaten zijn de samenwerking en het vertrouwen tussen alle stakeholders aanzienlijk verbeterd. Voor 2025 resulteert dit in meer Google Ads-budget en technologiecapaciteit om dit groeitraject voort te zetten.”

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

Ga ook voor grip en zekerheid

Met Adwise Performance Strategy.

Meer informatie Neem contact op

Gratis Google Ads audit?

Binnen 24 uur uitgevoerd.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24