De uitdaging
Het belang van landelijke dekking.
We zagen dat Kees Smit vaker niet dan wel getoond werd in het local pack, terwijl wij weten dat de Kees Smit klant bereid is om tot wel anderhalf uur te rijden voor een bezoek aan Kees Smit. Landelijke dekking in het local pack is dus niet alleen in het belang van Kees Smit maar zeker ook in het belang van de klant. Ook zagen we dat Google haar local pack steeds vaker en prominenter toont in de tuinmeubelniche. Voorheen toonde Google in deze niche voornamelijk een local pack op zoektermen als “tuinmeubelen” en in combinatie met “winkel” of soortgelijke varianten. Tegenwoordig toont “Big G” het local pack steevast op alle productgroepen van Kees Smit. Vanuit deze inzichten hebben we samen met Kees Smit de volgende doelen opgesteld.
-
Harde doelen
- 35% groei in winkelbezoeken (Store Visits) uit Google My Business
- 35% groei in omzet Google My Business
- 35% meer websitebezoeken in Google My Business
-
Zachte doelen
- 35% groei in totaal aantal Google My Business vertoningen
- 25% groei in non branded Google My Business vertoningen
- Visibility in Google op focus plaatsen naar minimaal 30%