Challenge us
menu
Irixs

Drievoudige fusie voltooid met één merkidentiteit en nieuwe website

Bekijk de case

Van drie naar één

Irixs, een nieuwe speler ontstaan uit een fusie van Forque, Datadone en Vionq, zocht een strategische partner om hun visuele identiteit en website te ontwikkelen. Hun nieuwe naam en merk moesten snel en doeltreffend worden gelanceerd, wat een grote uitdaging met zich meebracht. Adwise werd ingeschakeld om een volledige rebranding te realiseren, inclusief een dynamische website die past bij de innovatieve en mensgerichte visie van Irixs.

Lancering onepager

Eerste introductie met Irixs.

Met de nieuwe website nog volop in ontwikkeling, wilden we consumenten alvast kennis laten maken met de nieuwe merknaam en huisstijl van Irixs. Daarom hebben we een onepager ontwikkeld; een tijdelijke landingspagina als eerste introductie van het nieuwe Irixs. Vanaf deze pagina konden bezoekers ook doorklikken naar de oude domeinen van Forque en Davique. Zo hebben we de transformatie naar één merk en één platform naadloos laten verlopen voor klanten en Irixs zelf.

Ondertussen hebben we de volledige website ontworpen en gebouwd in MODX, met een sterke focus op gebruiksvriendelijkheid en flexibiliteit voor het Irixs-team.

Vraagstuk en uitdaging

Toekomstbestendige marketing.

LoooX, een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert, had behoefte aan een structurele aanpak voor haar (online) marketing activiteiten. Het bedrijf uit Deventer wilde de shift maken van ad hoc-inspanningen naar een georganiseerde benadering. Dé aanleiding om samen, na het websitetraject, verder op te trekken met Adwise.

Flexibel beheer in MODX

De marketeers van Dijkman bouwen snel en flexibel pagina's op met op maat gemaakte bouwstenen 

Zonnecheck jouw dak

Bezoekers zien nu in 3 kliks of hun dak geschikt is voor zonnepanelen, inclusief een visual

Nieuwe site, beter vindbaar

Dankzij het behoud én optimalisatie van SEO-waardes, heeft Dijkman meer #1 posities en meer verkeer vanuit zoekmachines

Een herkenbare domeinnaam

Met Dijkman.nl heeft Dijkman een krachtige overstap gemaakt van het oude DijkmanEnergySystems.nl.

Snel een gratis adviesgesprek

Bezoekers vragen nu veel sneller en eenvoudiger een adviesgesprek of een terugbelverzoek aan

De Dijkman kennisbank

Dankzij tientallen blogs en adviespagina's informeert Dijkman bezoekers nu over alles rondom energie management 

De visuele identiteit

Het hart van Irixs.

De visuele identiteit, ook wel huisstijl genoemd, is het visitekaartje van je organisatie. Het laat zien wie je bent en waar je voor staat. Het is de combinatie van bouwstenen (logo, kleur, typografie, vormentaal, beeldtaal) die samen een herkenbare en eigen uitstraling geven aan het merk.

Het logo, gebaseerd op de iris (het oog), symboliseert zowel de focus van het merk als de menselijke benadering. De X in het logo staat voor de kracht van de mens en de samenwerking tussen individuen en technologie. Het gebruik van warme kleuren zoals paars en geel versterkt dit persoonlijke en toegankelijke karakter. De pay-off "Met focus" benadrukt de toewijding van Irixs om de klant centraal te stellen, wat ook terugkomt in hun dienstverlening.

Dijkman-Zonne energie

Zorgeloos profiteren van de zon.

Bij Dijkman Zonne-energie geloven ze dat verduurzamen een zorgeloze ervaring moet zijn. Met een breed assortiment topkwaliteit producten en een persoonlijke aanpak laat Dijkman klanten snel en eenvoudig profiteren van lagere maandlasten dankzij de zon. Zo bouwt Dijkman Zonne-energie aan een duurzame en zorgeloze toekomst voor iedereen.

De juiste kanalenmix

Altijd zichtbaar bij de juiste doelgroep.

De online marketingactiviteiten van LoooX richten zich op het genereren van bekendheid voor het premium merk (branding) en het stimuleren van dealerbezoek (performance). We hebben hier een passende kanalenmix voor samengesteld. Deze wordt always-on ingezet, zodat het merk LoooX altijd geladen wordt voor geïnteresseerde doelgroepen.

De content in de kanalen wordt regelmatig ververst. Zo worden de producten altijd visueel aantrekkelijk en afwisselend gepresenteerd. 

MODX website

gebruiksvriendelijk en flexibel.

De nieuwe website van Irixs is ontwikkeld in MODX en bevat een flexibele blokken-bibliotheek, waarmee het Irixs-team zelf pagina’s kan samenstellen. Van dienstpagina’s tot collega-verhalen met LinkedIn-profielen, de site biedt Irixs de mogelijkheid om snel in te spelen op de behoeften van hun publiek. Bovendien is er een uitgebreide kennisbank geïntegreerd, waarin blogs, klantverhalen, downloads en nieuws eenvoudig gefilterd kunnen worden op relevante categorieën.

Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

De impact

Solide basis om verder uit te bouwen.

Binnen een recordtijd is Irixs getransformeerd van een nieuwe merknaam naar een compleet uitgewerkte visuele identiteit en website. Dankzij de flexibele en schaalbare oplossingen kan Irixs nu zelf eenvoudig nieuwe content creëren en beheren. De combinatie van sterke visuele elementen en een gebruiksvriendelijke website heeft Irixs een solide basis gegeven om hun merk verder uit te bouwen.

Reactie van Dijkman

'Marktpositie aanzienlijk verbeterd' .

Onze samenwerking met Adwise loopt inmiddels al vier jaar en verloopt nog steeds uitstekend. Ze zijn betrokken en proactief en zorgen dat onze website altijd fris, modern en optimaal functioneel blijft. Adwise voelt als een verlengstuk van ons eigen team en samen blijven we de website continu verbeteren. Sinds de lancering van dijkman.nl zien we een duidelijke stijging in het aantal bezoekers en aanvragen, wat onze positie in de markt aanzienlijk heeft versterkt.

Ga ook voor een platform dat past bij de ambities van jouw merk

Ontwikkel je website met Adwise.

Meer informatie Neem contact op

Plan een belafspraak in met Joost

Tijdens de afspraak bespreken we jouw challenge. Liever direct bellen? Bel dan naar 0546 - 80 74 80

Jouw website naar een hoger niveau tillen?

Challenge us en we nemen binnen 24 uur contact met je op! Liever direct mailen? Mail naar hello@adwise.nl

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24