Challenge us
menu
Heracles

Augmented reality met Snapchat

Bekijk de case
Augmented reality met Snapchat

Snapchat is booming!

En daar maakt Heracles samen met ons graag gebruik van. De voetbalclub wil graag innovatief zijn, ook op het gebied van online marketing. Snapchat is daarvoor een perfect kanaal, want hier heb je als bedrijf gave mogelijkheden om je merk of organisatie te promoten. Denk bijvoorbeeld aan de inmiddels bekende geofilters, maar ook de wat onbekendere World Lens. Wij voerden voor Heracles een innovatieve World Lens campagne. Middels augmented reality kregen Heraclesfans de kans om de straten de week naar de derby Heracles – FC Twente toe ZWART-WIT te maken. Dankzij deze nieuwe Snapchat optie heeft Heracles zich op innovatieve manier op de kaart gezet bij zijn fans. Hoe we dit hebben aangepakt lees je in deze case.

De inzet van Snapchat World Lens

voor Heracles.

Heracles wil als voetbalclub innovatief zijn en dit zo veel mogelijk uitstralen, ook op social media. Snapchat is hiervoor perfect, want je kunt hier volop experimenteren met augmented reality. Je kent ongetwijfeld de filters die je kan gebruiken om je gezicht te voorzien van hondenoren of een kroontje, maar met de Snapchat World Lens is het ook mogelijk om de normale camera (dus de ‘outward-facing camera’) te gebruiken en de wereld om je heen te versieren met bijvoorbeeld regenbogen en sterren. De perfecte manier om reuring te geven aan de derby Heracles – FC Twente in 2018. 

Heracles World Lens

voor Snapchat.

Met de Heracles World Lens plaatsten fans Heracles vlaggen, sjaals en andere decoratie in de echte wereld op het scherm van hun smartphone, in de Snapchat app. Ze konden de objecten zelf van plaats en grootte veranderen. Is het object eenmaal geplaatst, dan blijft het daar staan op het scherm, alsof het er echt is. En daarmee versierden zij een plek naar keuze zwart-wit om zo te laten zien dat zij klaar waren voor de derby!

De World Lens

in de praktijk.

Om de World Lens te promoten heeft Heracles dit op hun social kanalen gedeeld. Het activeren van de lens is nog vrij nieuw, dus daarom is de doelgroep goed duidelijk gemaakt op welke manier ze dit moesten doen. Benieuwd hoe de World Lens eruitziet? Scan de code vanuit je Snapchat app. Na het scannen is de lens 24 uur actief. Of ga naar deze pagina.

Resultaten

De resultaten van de World Lens zijn boven verwachting. De lens is maar liefst 27.659 keer gezien. Daarnaast is de lens 2.509 keer gescand, wat eigenlijk gelijk staat aan het aantal swipes– aantal keren dat een gebruiker het filter heeft gezien tijdens het maken van een snap, en het filter is 1.695 keer gedeeld. 

De World Lens wordt nog nauwelijks door merken ingezet en sluit daardoor perfect aan op de wens van Heracles om innovatief te zijn. We zien in de resultaten terug dat de doelgroep deze innovativiteit ook goed omarmt, dus zullen beslist doorgaan met het inzetten van Snapchat. We zijn blij dat we hebben mogen bijdragen aan het zwart wit maken van de straten! Daarnaast heeft het ons ook nog geholpen bij het behalen van het Certified Lens Creative partnerschap met Snapchat.

Met innovatie voorop lopen in jouw branche?

Wij helpen je graag.

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24