Challenge us
menu
Elektramat

Gebruiksvriendelijke én toekomstbestendige website dankzij Hyvä frontend

Bekijk de case

Om bezoekers altijd de beste ervaring te bieden, zelf te blijven groeien én een leidende positie in de markt te behouden, is het van essentieel belang om je webshop voortdurend te optimaliseren. Voor onze opdrachtgevers gaan we verder dan de standaardoplossingen. Daarom hebben we de webshop van de elektrogigant overgezet naar het Hyvä frontend: een razendsnelle technologie die Elektramat een aanzienlijke voorsprong geeft.

Elektramat

Elektronische groothandel.

Elektramat is een Nederlandse groothandel gespecialiseerd in elektrotechnische producten en oplossingen. Ze bieden een breed assortiment aan, variërend van kabels en schakelmateriaal tot beveiligingssystemen en installatiemateriaal. Het bedrijf richt zich zowel op professionele installateurs als doe-het-zelvers en heeft een sterke online aanwezigheid.

Hyvä frontend

Voorbij de standaard.

De eerder gebouwde website bestond uit standaard thema's van Magento, die grotendeels gebaseerd waren op verouderde technieken. Het verouderde Luma thema dat al jaren met Magento 2 wordt geleverd biedt onvoldoende mogelijkheden om de gewenste scores te halen in Core Web Vitals. Daarnaast biedt Hyvä de tools en frameworks om nieuwe functionaliteiten sneller naar de markt te brengen. De uitgelezen kans om het platform deels te vernieuwen door de implementatie van de Hyvä frontend.

Het uiterlijk van de Elektramat webshop is nagenoeg hetzelfde gebleven; het design was door de jaren heen al geoptimaliseerd en doorontwikkeld aan de hand van AB-tests. De voorkant van de shop is daarentegen wel volledig opnieuw gebouwd in het  Hyvä theme. Deze nieuwe frontend zorgt voor een aanzienlijke boost in Core Web Vitals score en gaat de komende periode verder geoptimaliseerd worden. Daarnaast blijft de website van Elektramat zo makkelijk aanpasbaar én toekomstbestendig.

Vraagstuk en uitdaging

Toekomstbestendige marketing.

LoooX, een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert, had behoefte aan een structurele aanpak voor haar (online) marketing activiteiten. Het bedrijf uit Deventer wilde de shift maken van ad hoc-inspanningen naar een georganiseerde benadering. Dé aanleiding om samen, na het websitetraject, verder op te trekken met Adwise.

Flexibel beheer in MODX

De marketeers van Dijkman bouwen snel en flexibel pagina's op met op maat gemaakte bouwstenen 

Zonnecheck jouw dak

Bezoekers zien nu in 3 kliks of hun dak geschikt is voor zonnepanelen, inclusief een visual

Nieuwe site, beter vindbaar

Dankzij het behoud én optimalisatie van SEO-waardes, heeft Dijkman meer #1 posities en meer verkeer vanuit zoekmachines

Een herkenbare domeinnaam

Met Dijkman.nl heeft Dijkman een krachtige overstap gemaakt van het oude DijkmanEnergySystems.nl.

Snel een gratis adviesgesprek

Bezoekers vragen nu veel sneller en eenvoudiger een adviesgesprek of een terugbelverzoek aan

De Dijkman kennisbank

Dankzij tientallen blogs en adviespagina's informeert Dijkman bezoekers nu over alles rondom energie management 

Verbeterde homepage

Met supersnelle en intuïtieve navigatie.

Het belang om bezoekers nog sneller naar het juiste product te leiden, afhankelijk van hun specifieke behoeften, is groot binnen de uitgebreide productkeuze van Elektramat. De nadruk binnen de website ligt daarom nu nog sterker op gebruiksvriendelijkheid, met prominente zoek- en navigatiefuncties die klanten direct naar de gewenste producten leiden. De homepage bestaat uit een heldere en efficiënte indeling, geeft een goed overzicht van de verschillende inhouse expertises. Daarnaast is er een mogelijkheid toegevoegd om de barcode van een product te scannen, zodat deze sneller binnen de website kan worden gevonden. Promoties en aanbiedingen zijn nog beter zichtbaar, wat klanten stimuleert om verder te verkennen. De site combineert visuele eenvoud met functionele efficiëntie, waardoor zowel professionals als doe-het-zelvers gemakkelijk hun weg vinden.

Dijkman-Zonne energie

Zorgeloos profiteren van de zon.

Bij Dijkman Zonne-energie geloven ze dat verduurzamen een zorgeloze ervaring moet zijn. Met een breed assortiment topkwaliteit producten en een persoonlijke aanpak laat Dijkman klanten snel en eenvoudig profiteren van lagere maandlasten dankzij de zon. Zo bouwt Dijkman Zonne-energie aan een duurzame en zorgeloze toekomst voor iedereen.

De juiste kanalenmix

Altijd zichtbaar bij de juiste doelgroep.

De online marketingactiviteiten van LoooX richten zich op het genereren van bekendheid voor het premium merk (branding) en het stimuleren van dealerbezoek (performance). We hebben hier een passende kanalenmix voor samengesteld. Deze wordt always-on ingezet, zodat het merk LoooX altijd geladen wordt voor geïnteresseerde doelgroepen.

De content in de kanalen wordt regelmatig ververst. Zo worden de producten altijd visueel aantrekkelijk en afwisselend gepresenteerd. 

Efficiënte productnavigatie en razendsnelle zoekfunctie

Zorgen voor verbeterde klantbeleving.

Om bezoekers snel en efficiënt door het zeer uitgebreide assortiment van Elektramat te leiden, is een goed functionerende product navigatie van groot belang. Het zorgt voor verhoogde conversie, een betere zoekmachine optimalisatie (SEO) en een verbeterde klanttevredenheid. Producten zijn met het Hyvä theme onderverdeeld in duidelijke categorieën zoals "Schakelmateriaal," "Kabels," en "Verlichting" en subcategorieën verfijnen de zoekervaring verder. De zoekfunctie, in samenwerking met Tweakwise, biedt razendsnelle instant search, zodat gebruikers snel zoeken en vinden tussen de duizenden producten die Elektramat voert. De productpagina's zijn geoptimaliseerd voor snelheid, met een snellere "add to cart"-functie en samengestelde producten op basis van data. Alles voor de beste gebruikerservaring.

Zorgen voor verbeterde klantbeleving.

Snelle en drempelvrije check-out

Voor meer conversies.

De check-out-pagina is ontworpen om een efficiënte ervaring te bieden aan klanten. Het hele proces is opgezet om zo drempelvrij mogelijk te zijn, met als doel de gebruiker naar een succesvolle conversie te leiden. De checkout is geoptimaliseerd voor snelheid en veiligheid, zodat zowel zakelijke  als particuliere klanten eenvoudig hun transacties kunnen afronden. Door de optimalisatie wordt het bestelproces sneller en gebruiksvriendelijker, wat de klanttevredenheid verhoogt. De integratie met PostNL-punten biedt extra gemak, aangezien klanten zelf kunnen kiezen waar ze hun pakket ophalen, wat hen meer flexibiliteit geeft. Het drempelvrije ontwerp helpt om obstakels in het aankoopproces te verminderen, wat leidt tot hogere conversiepercentages.

Voortdurend verbeteren

Vanuit innoveren met nieuwe technieken.

Op basis van innovatie en het constant toepassen van nieuwe technieken wordt het ecommerce platform van Elektramat voortdurend verbeterd. Door het oude Magento thema te vervangen met het versnelde Hyvä thema, maakt Elektramat gebruik van de nieuwste technieken en is er een sterk fundament gelegd voor de komende jaren van doorontwikkeling.

Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

De impact

Kosteneffectief, top-of-mind en adaptief.

Door deze strategische keuzes is Dijkman nu in staat om snel in te spelen op marktontwikkelingen en de eigen groeiambities waar te maken, zonder dat ze afhankelijk zijn van externe partijen. Zo blijft de website niet alleen up-to-date, maar groeit hij mee met het bedrijf.

Reactie van Dijkman

'Marktpositie aanzienlijk verbeterd' .

Onze samenwerking met Adwise loopt inmiddels al vier jaar en verloopt nog steeds uitstekend. Ze zijn betrokken en proactief en zorgen dat onze website altijd fris, modern en optimaal functioneel blijft. Adwise voelt als een verlengstuk van ons eigen team en samen blijven we de website continu verbeteren. Sinds de lancering van dijkman.nl zien we een duidelijke stijging in het aantal bezoekers en aanvragen, wat onze positie in de markt aanzienlijk heeft versterkt.

Ga ook voor een schaalbaar technisch landschap

Ontwikkel je website met Adwise.

Meer informatie Neem contact op

Klaar voor een nieuwe website?

Neem contact op.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24