Verbondenheid in tijden van social distancing
Relevantie was nooit eerder zo direct voelbaar.
Om zichtbaarheid te creëren en de doelgroep te activeren, zijn we gaan inspelen op de behoefte: Contact in tijden van social distancing. Dat sentiment hebben we overgebracht door het opnemen van video’s, die rechtstreeks uit de levens van echte mensen gegrepen zijn. Hierdoor zijn deze oprecht en krachtig. De rol van edding en de krijtmarker hebben we naar de achtergrond geschoven. edding diende meer als facilitator van het contact, dan als hoofdrolspeler. Door het maatschappelijke karakter, de echtheid en de herkenbaarheid werd de content breed gedragen.
Het doel was om de doelgroep te activeren en aan te zetten tot het maken van raamtekeningen met een positieve boodschap en dit te delen op social media, zodat we de kracht van micro-influencers gebruiken. Dit zorgde voor user generated content, een ander belangrijk doel van edding. Ondanks deze zeer ongewenste maatschappelijk situatie was de relevantie van het merk edding nog nooit eerder zo direct voelbaar. De campagne moet zorgen voor een positieve naamsbekendheid met edding als facilitator van creatieve verbondenheid.