Hoe transformeer je een enkel vormelement naar een complete huisstijl die consistent, herkenbaar en flexibel genoeg is voor uiteenlopende toepassingen? Drukwerkdeal vroeg Adwise om deze creatieve vertaalslag te maken. Met een frisse blik en een creatieve impuls transformeerden wij de eerste richtingen van het eigen creative team naar een complete en breed toepasbare visuele identiteit.
Samen bouwden we aan een visuele identiteit die niet alleen aantrekkelijk oogt, maar ook praktisch inzetbaar is. De iconische oranje kleur werd gecombineerd met fris wit en diepe antraciettinten. Dit creëerde een professionele uitstraling die perfect aansluit bij de zakelijke doelgroep van Drukwerkdeal. Het kleurenpalet werd zo ontworpen dat het aan contrastnormen voldoet en een sterke visuele identiteit waarborgt. Voor campagnes en activaties ontwikkelden we daarnaast een aanvullend seizoensgebonden kleurenpalet, bijvoorbeeld voor Kerst of Black Friday, waarbij het oranje subtiel aanwezig bleef. De nieuwe stijl biedt op deze manier enorm veel ruimte voor variatie, zodat niet elke uiting hetzelfde oogt.