Challenge us
menu
Drukwerkdeal

Drukwerkdeal heeft een nieuw jasje!

Bekijk de case

Hoe een frisse visuele identiteit de merkbelofte versterkt

Drukwerkdeal is een naam die bij veel mensen meteen een belletje doet rinkelen. Als een van de grootste online aanbieders van drukwerk en promotionele producten in Nederland, heeft het merk een solide reputatie opgebouwd. Wat ooit begon als een disruptieve speler in de markt, is inmiddels een gevestigde naam. Maar terwijl de markt en Drukwerkdeal zelf door de jaren heen flink zijn veranderd, bleef het merk opvallend genoeg grotendeels hetzelfde. Hoog tijd voor een hernieuwde aansluiting tussen merkidentiteit en de huidige positie van Drukwerkdeal. Samen met het eigen creatieve team van Drukwerkdeal gingen we aan de slag om het merk naar een hoger niveau te tillen, met als doel: het verstevigen en uitbreiden van hun marktpositie.

Drukwerkdeal

Laat zien wie je bent.

Drukwerkdeal is dé toonaangevende online drukwerkspecialist in Nederland. Met meer dan 15 jaar ervaring biedt Drukwerkdeal bedrijven en particulieren een breed scala aan hoogwaardig drukwerk, van visitekaartjes en flyers tot banners en gepersonaliseerde relatiegeschenken. Dankzij hun gebruiksvriendelijke platform en uitgebreide productaanbod is het bestellen van drukwerk eenvoudig, snel en betaalbaar.

Brand audit

Merkstrategie, brand assets en merkbeleving.

Voor veel organisaties is het een herkenbaar vertrekpunt: We weten dat ons merk aandacht nodig heeft, maar waar beginnen we? Zo ook voor Drukwerkdeal. Om deze vraag strategisch en gestructureerd te beantwoorden, startten we met een uitgebreide brand audit.

Tijdens deze audit bekeken we het merk vanuit drie cruciale dimensies: de merkstrategie, brand assets en merkbeleving. Dit onderzoek gaf niet alleen inzicht in de sterke punten, maar legde ook verbeterkansen bloot. Vervolgens lieten we met visuele ontwerpschetsen zien wat er mogelijk was met een vernieuwd merk, om de mogelijkheden tastbaar te maken en het team te inspireren.

Vernieuwde visuele identiteit

Met meer warmte en persoonlijkheid.

De oude visuele identiteit van Drukwerkdeal was uniek: een opvallend comic superheldenthema dat jarenlang herkenbaarheid bood. Maar tijden veranderen. De stijl oogde inmiddels gedateerd en sloot niet langer aan bij de huidige identiteit van Drukwerkdeal. Hun merkbelofte, #laatzienwiejebent, vroeg om een visuele identiteit met meer warmte en persoonlijkheid. De oude huisstijl daarentegen voelde speels en gemaakt, en sprak niet de zakelijke doelgroep aan die Drukwerkdeal inmiddels merendeels bedient.

Met de inzichten en adviezen uit de brand audit ging het eigen creatieve team aan de slag om de visuele identiteit te vernieuwen. Bekende elementen, zoals de iconische oranje kleur en het logo, bleven behouden. Maar een frisse draai werd gegeven aan het design, met als basis een gekantelde (inkt)druppel die ook dienst doet als spraakwolk: een passend en veelzijdig herkenningselement.

Van vormelement naar volledige visuele identiteit

Hoe transformeer je een enkel vormelement naar een complete huisstijl die consistent, herkenbaar en flexibel genoeg is voor uiteenlopende toepassingen? Drukwerkdeal vroeg Adwise om deze creatieve vertaalslag te maken. Met een frisse blik en een creatieve impuls transformeerden wij de eerste richtingen van het eigen creative team naar een complete en breed toepasbare visuele identiteit. 

Samen bouwden we aan een visuele identiteit die niet alleen aantrekkelijk oogt, maar ook praktisch inzetbaar is. De iconische oranje kleur werd gecombineerd met fris wit en diepe antraciettinten. Dit creëerde een professionele uitstraling die perfect aansluit bij de zakelijke doelgroep van Drukwerkdeal. Het kleurenpalet werd zo ontworpen dat het aan contrastnormen voldoet en een sterke visuele identiteit waarborgt. Voor campagnes en activaties ontwikkelden we daarnaast een aanvullend seizoensgebonden kleurenpalet, bijvoorbeeld voor Kerst of Black Friday, waarbij het oranje subtiel aanwezig bleef. De nieuwe stijl biedt op deze manier enorm veel ruimte voor variatie, zodat niet elke uiting hetzelfde oogt.

Search (SEO & SEA)

Vindbaar wanneer gezocht wordt naar een badkamerproduct

DV360

Visueel zichtbaar op zeer specifieke in-market doelgroepen

Pinterest

Visueel vindbaar wanneer de doelgroep inspiratie opdoet

Facebook/Instagram

Visueel zichtbaar voor pixel gebaseerde doelgroepen

Retargeting

Via diverse kanalen relevante opvolging bieden aan eerder bezoek

Adwise en RØFF socks

Een unieke samenwerking

....

Wat deze rebranding bijzonder maakte, was de intensieve samenwerking met hetinhouse creatieve team van Drukwerkdeal. Zij waren nauw betrokken bij elke stap: van het meedenken over ontwerprichtingen tot het zelf ontwerpen van onderdelen. Dit zorgde niet alleen voor een breed gedragen resultaat, maar het interne team kon dankzij deze intensieve samenwerking de nieuwe huisstijl soepel overnemen en toepassen in de dagelijkse praktijk.

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

Drukwerkdeal

Een unieke samenwerking

Wat deze rebranding bijzonder maakte, was de intensieve samenwerking met het inhouse team van Drukwerkdeal. Zij waren nauw betrokken bij elke stap: van het meedenken over ontwerprichtingen tot het zelf ontwerpen van onderdelen. Dit zorgde niet alleen voor een breed gedragen resultaat, maar het interne team kon dankzij deze intensieve samenwerking de nieuwe huisstijl soepel overnemen en toepassen in de dagelijkse praktijk.

De samenwerking

Betrokken bij elke stap.

Wat deze rebranding bijzonder maakte, was de intensieve samenwerking met het eigen creative team van Drukwerkdeal. Zij waren nauw betrokken bij elke stap: van het meedenken over ontwerprichtingen tot het zelf ontwerpen van onderdelen. Dit zorgde niet alleen voor een breed gedragen resultaat, maar het interne team kon dankzij deze intensieve samenwerking de nieuwe huisstijl soepel overnemen en toepassen in de dagelijkse praktijk.

Reactie van LoooX

'Schijnwerpers die we verdienen'.

Met een toegewijd team en een doordachte strategie heeft Adwise de online groei van LoooX Bathrooms versterkt. Meer dan 30% extra klikken naar dealers tonen aan dat samenwerking de sleutel is tot succes, waarbij de badkamerproducten van LoooX de schijnwerpers verdienen als een echt A-merk.

Remco Muiderman Directeur LoooX
Remco Muiderman Directeur LoooX

Ontdek hoe sterk jou merk is

Met de Adwise brand scan.

Meer informatie Brand scan aanvragen

Vraag jouw brand scan aan

Stap 1 naar een sterker merk.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24