Challenge us
menu
Dijkman Zonne-energie

Zorgeloos profiteren van een krachtige leadgenerator

Bekijk de case

Een website die levert

Dijkman Zonne-energie maakt verduurzamen voordelig en eenvoudig. Met hoogwaardige producten en een persoonlijke benadering helpt Dijkman steeds meer consumenten om zorgeloos te profiteren van de zon. Om echter structureel meer klanten te helpen verduurzamen, had Dijkman onder meer een nieuwe website nodig die garant stond voor een vaste stroom aan leads.

Die groeiambities hebben we kracht bijgezet met de bouw van een splinternieuw platform vol dynamische elementen en slimme contactmogelijkheden. Daarmee profiteert Dijkman nu zorgeloos van een krachtige leadgenerator.

Het nieuwe dijkman.nl

Onderdeel van een naadloze klantreis.

Een nieuwe website is nooit een doel op zich. Echt impact maak je door je potentiële doelgroep(en) mee te nemen op een klantreis langs allerlei touchpoints die samen een naadloze merkervaring creëren. Ook Dijkman Zonne-energie heeft daarom eerst een grondige herpositionering ondergaan.

'Zorgeloos profiteren van de zon.' is de doorvertaling geworden van de persoonlijke benadering en totale ontzorging waar Dijkman voor staat. Met die positionering konden  we vervolgens vormgeven aan het nieuwe Dijkman.nl: visueel herkenbaar en technisch doelgericht. 

Vraagstuk en uitdaging

Toekomstbestendige marketing.

LoooX, een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert, had behoefte aan een structurele aanpak voor haar (online) marketing activiteiten. Het bedrijf uit Deventer wilde de shift maken van ad hoc-inspanningen naar een georganiseerde benadering. Dé aanleiding om samen, na het websitetraject, verder op te trekken met Adwise.

Flexibel beheer in MODX

De marketeers van Dijkman bouwen snel en flexibel pagina's op met op maat gemaakte bouwstenen 

Zonnecheck jouw dak

Bezoekers zien nu in 3 kliks of hun dak geschikt is voor zonnepanelen, inclusief een visual

Nieuwe site, beter vindbaar

Dankzij het behoud én optimalisatie van SEO-waardes, heeft Dijkman meer #1 posities en meer verkeer vanuit zoekmachines

Een herkenbare domeinnaam

Met Dijkman.nl heeft Dijkman een krachtige overstap gemaakt van het oude DijkmanEnergySystems.nl.

Snel een gratis adviesgesprek

Bezoekers vragen nu veel sneller en eenvoudiger een adviesgesprek of een terugbelverzoek aan

De Dijkman kennisbank

Dankzij tientallen blogs en adviespagina's informeert Dijkman bezoekers nu over alles rondom energie management 

Over de website

Flexibel, herkenbaar en intuïtief.

Bij Adwise werken we open-source, waardoor Dijkman zelf volledige controle heeft over haar eigen website. Het marketingteam bij Dijkman kan zelf eenvoudig pagina's bouwen en aanpassen. Bezoekers komen dankzij nieuwe features als 'gratis adviesgesprek' en 'terugbelverzoek' eenvoudig en snel in contact met specialisten van Dijkman.

Op de nieuwe website is verder volop aandacht voor 'werken bij Dijkman' en door heel gericht nieuwe content te creëren over energiemanagement, scoort dijkman.nl hoog in de zoekmachines. Voorzien van een frisse en herkenbare merkuitstraling, geeft de hele website zo aan zowel potentiële klanten als werknemers de perfecte Dijkman-ervaring. 

 

Dijkman-Zonne energie

Zorgeloos profiteren van de zon.

Bij Dijkman Zonne-energie geloven ze dat verduurzamen een zorgeloze ervaring moet zijn. Met een breed assortiment topkwaliteit producten en een persoonlijke aanpak laat Dijkman klanten snel en eenvoudig profiteren van lagere maandlasten dankzij de zon. Zo bouwt Dijkman Zonne-energie aan een duurzame en zorgeloze toekomst voor iedereen.

De juiste kanalenmix

Altijd zichtbaar bij de juiste doelgroep.

De online marketingactiviteiten van LoooX richten zich op het genereren van bekendheid voor het premium merk (branding) en het stimuleren van dealerbezoek (performance). We hebben hier een passende kanalenmix voor samengesteld. Deze wordt always-on ingezet, zodat het merk LoooX altijd geladen wordt voor geïnteresseerde doelgroepen.

De content in de kanalen wordt regelmatig ververst. Zo worden de producten altijd visueel aantrekkelijk en afwisselend gepresenteerd. 

Klaar voor een duurzame toekomst

Met een website die levert.

Met de nieuwe website zet Dijkman een belangrijke groeistap in een concurrerende markt. Juist omdat dijkman.nl geen platform is dat op zich staat, maar aansluit op de merkpositionering en perfect past in de klantreis, kiezen structureel meer consumenten voor Dijkman om te verduurzamen. Dat is echt klaar zijn voor een duurzame toekomst.

Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

De impact

Kosteneffectief, top-of-mind en adaptief.

Door deze strategische keuzes is Dijkman nu in staat om snel in te spelen op marktontwikkelingen en de eigen groeiambities waar te maken, zonder dat ze afhankelijk zijn van externe partijen. Zo blijft de website niet alleen up-to-date, maar groeit hij mee met het bedrijf.

Reactie van Dijkman

'Marktpositie aanzienlijk verbeterd' .

Onze samenwerking met Adwise loopt inmiddels al vier jaar en verloopt nog steeds uitstekend. Ze zijn betrokken en proactief en zorgen dat onze website altijd fris, modern en optimaal functioneel blijft. Adwise voelt als een verlengstuk van ons eigen team en samen blijven we de website continu verbeteren. Sinds de lancering van dijkman.nl zien we een duidelijke stijging in het aantal bezoekers en aanvragen, wat onze positie in de markt aanzienlijk heeft versterkt.

Ervaar de zekerheid van een vaste stroom leads

Ontwikkel je website met Adwise.

Meer informatie Neem contact op

Klaar voor een nieuwe website?

Neem contact op.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24