Challenge us
menu
De Bosrand

De Bosrand zet nieuwe standaard in de tuinbranche met een unieke, snelle webshopervaring

Bekijk de case

Klaar voor een omnichannel groei en innovatie met maatwerk webshop

Hoe onderscheid je je in een verzadigde markt? In de commerce wereld staan bedrijven voortdurend voor die uitdaging. Een cruciaal deel van de oplossing ligt in het creëren van een unieke merkbeleving. Daarvoor moet je online platform voldoen aan de hoogste eisen en naadloos passen in de klantreis. Hoe dat er succesvol uitziet in de praktijk, ontdek je in deze case study van Tuincentrum de Bosrand.

De Bosrand

Verrijk je leefomgeving.

De Bosrand is een keten van tuincentrums met vestigingen en groothandels in Zuid-Holland en Brabant. Het familiebedrijf onderscheidt zich met kwaliteitsproducten en een sterke focus op klanttevredenheid. Vanuit een diepgewortelde passie voor groen, streeft de Bosrand ernaar om een inspiratiebron te zijn voor iedereen die zijn leefomgeving wil verrijken.

Bosrand

De uitdaging

Op zoek naar vrijheid.

Generiek, amper onderscheidend en nauwelijks mogelijkheden voor personalisatie: net als veel organisaties, zeker in de tuincentrumbranche, liep De Bosrand aan tegen de beperkingen van een standaard Content Management Systeem (CMS). Om zich te onderscheiden in de markt, had De Bosrand dringend behoefte aan een hoogwaardige, op maat webshop.

Een platform dat moest voldoen aan de hoogste technische eisen, het merk ademt, naadloos past in de hele klantreis en aansluit op de digitale strategie van De Bosrand. Tijd dus voor innovatie om een nieuwe fase van groei mogelijk te maken.

De aanpak

Een nieuwe standaard in beleving.

Innovatief, toekomstbestendig, op maat en gebruiksvriendelijk voor eindgebruiker en beheerder. Die vier voorwaarden komen perfect samen in het nieuwe Magento 2 platform van De Bosrand. Door te kiezen voor het innovatieve Hyvä template, voldoet de webshop niet alleen aan de hoogste performance eisen, maar ervaren bezoekers ook een razendsnelle en prachtige gebruikservaring. 

Aan de voorkant navigeer je soepel door een platform vol met de nieuwste technieken, terwijl aan de achterkant alles aanwezig is om te blijven doorontwikkelen en verder op te schalen. 

Vraagstuk en uitdaging

Toekomstbestendige marketing.

LoooX, een badkamermerk voor het midden- en hoog-segment dat haar producten in eigen huis ontwerpt, ontwikkelt en produceert, had behoefte aan een structurele aanpak voor haar (online) marketing activiteiten. Het bedrijf uit Deventer wilde de shift maken van ad hoc-inspanningen naar een georganiseerde benadering. Dé aanleiding om samen, na het websitetraject, verder op te trekken met Adwise.

Bosrand

Fundament voor een omnichannel ervaring

De hele klantreis in beeld.

Aankopen vinden uiteraard lang niet altijd online plaats. Veel consumenten doen online inspiratie op om vervolgens in een fysieke winkel een aankoop te doen. Om de klantervaring zowel digitaal als offline op elkaar te laten aansluiten, kan de webshop van De Bosrand in de toekomst middels AXI POS gekoppeld worden aan de klantenkaart. Dit opent deuren voor allerhande personalisatie en lokalisatie. 

Dit biedt De Bosrand de mogelijkheid om een gedetailleerd beeld van de volledige reis van haar klanten te krijgen zodat ze bijvoorbeeld loyale klanten kunnen onderscheiden. De ervaring van de klanten wordt hiermee, ongeacht waar ze winkelen, een echte 'Bosrand ervaring'. 

Scherpere positionering, krachtiger merk

De kracht van branding en performance.

Een online platform staat nooit op zich. Het is weliswaar de plaats waar verkopen plaatsvinden, maar het succes ligt in het grotere plaatje. Een plaatje waar merk en performance moeten samenkomen. Voorafgaand aan de ontwikkeling van het nieuwe commerce platform van De Bosrand is het merk daarom aangescherpt voor een betere online positionering. 

Dit gebeurt via een full-service traject, waarin meerdere disciplines hebben samengewerkt om de merkidentiteit van De Bosrand nóg krachtiger naar voren te laten komen zodat de performance van de kanalen maximaal wordt versterkt.

Nieuwe positionering, krachtiger merk

De kracht van branding en performance.

Een online platform staat nooit op zich. Het is weliswaar de plaats waar verkopen plaatsvinden, maar het succes ligt in het grotere plaatje. Een plaatje waar merk en performance moeten samenkomen. Voorafgaand aan de ontwikkeling van het nieuwe commerce platform van De Bosrand, hebben we daarom het merk opnieuw gepositioneerd.

Dit gebeurt via een full-service traject, waarin meerdere disciplines hebben samengewerkt om de merkidentiteit van De Bosrand zo krachtig mogelijk naar voren te laten komen en de performance van de kanalen maximaal wordt versterkt.

Search (SEO & SEA)

Vindbaar wanneer gezocht wordt naar een badkamerproduct

DV360

Visueel zichtbaar op zeer specifieke in-market doelgroepen

Pinterest

Visueel vindbaar wanneer de doelgroep inspiratie opdoet

Facebook/Instagram

Visueel zichtbaar voor pixel gebaseerde doelgroepen

Retargeting

Via diverse kanalen relevante opvolging bieden aan eerder bezoek

Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie
Adwise en Looox Performance Strategie

Belangrijkste resultaten

In cijfers.

+19%

Stijging in sessies (QoQ). Ook in het laagseizoen handhaaft LoooX de interesse

+10%

Meer dealerlocator interactie (QoQ). Bevestiging van intentie tot aankoop van producten

+30%

 Meer klikken naar dealers (QoQ). Dé plek waar consumenten LoooX kunnen aanschaffen

Blik op de toekomst

Zelfstandig groeien in competitieve markt.

De nadruk in de samenwerking met De Bosrand heeft voortdurend gelegen op performance, flexibiliteit en merkconsistentie. Daardoor heeft De Bosrand nu niet alleen nieuw platform, maar een veel bredere basis om ook in hun competitieve markt te versnellen. Op eigen kracht. 

Bij Adwise zien we namelijk het liefst dat organisaties digitaal volwassen genoeg worden om zelfstandig te groeien. De Bosrand is niet langer beperkt door techniek en heeft een ijzersterk fundament om hun ambities echt vleugels te geven. 

Reactie van LoooX

'Schijnwerpers die we verdienen'.

Met een toegewijd team en een doordachte strategie heeft Adwise de online groei van LoooX Bathrooms versterkt. Meer dan 30% extra klikken naar dealers tonen aan dat samenwerking de sleutel is tot succes, waarbij de badkamerproducten van LoooX de schijnwerpers verdienen als een echt A-merk.

Remco Muiderman Directeur LoooX
Remco Muiderman Directeur LoooX

Resultaat en impact

Zelfstandige technische keuzes en omnichannel innovatie .

De Bosrand heeft met de implementatie van een op maat gemaakte Magento 2 oplossing aanzienlijke vooruitgang geboekt. Deze transformatie heeft hen in staat gesteld onafhankelijk technische beslissingen te nemen, waardoor ze zich onderscheiden met een flexibel platform dat geavanceerde omnichannel integraties en marketing automation ondersteunt. Door afscheid te nemen van generieke software, bieden ze nu een klantreis die aansluit bij hun merkwaarden. De samenwerking met Adwise heeft hun online aanwezigheid en basis voor toekomstige groei versterkt. Toekomstige stappen zoals integratie met een PIM systeem, AXI POS, en ERP (Business Central) zullen hun efficiëntie en klantervaring verder verbeteren, waarbij elk initiatief bijdraagt aan hun vermogen om te innoveren en te groeien in de retailsector.

Resultaat en impact

Zelfstandige technische keuzes en omnichannel innovatie.

De Bosrand heeft met de implementatie van een op maat gemaakte Magento 2 oplossing aanzienlijke vooruitgang geboekt. Deze transformatie heeft hen in staat gesteld onafhankelijk technische beslissingen te nemen, waardoor ze zich onderscheiden met een flexibel platform dat geavanceerde omnichannel integraties en marketing automation ondersteunt. Door afscheid te nemen van generieke software, kunnen ze in de toekomst een klantreis bieden die aansluit bij hun merkwaarden. De samenwerking met Adwise heeft hun online aanwezigheid en basis voor toekomstige groei versterkt. Toekomstige stappen zoals onder andere integratie met een PIM systeem zullen hun efficiëntie en klantervaring verder verbeteren, waarbij elk initiatief bijdraagt aan hun vermogen om te innoveren én te groeien in de retailsector.

Ga ook voor grip en zekerheid

Met Adwise Performance Strategy.

Meer informatie Neem contact op

Ga ook voor een schaalbaar technisch landschap

Met Adwise Tech & Development.

Ontdek meer

Aan de slag met jouw website?

Spar vrijblijvend met ons.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24