Hyperlokale aanpak.
Op zoek dus naar een effectieve manier om vacatures te vullen in een arbeidsmarkt gekenmerkt door schaarste en afnemende reisbereidheid. Allereerst de doelgroep. Die bestaat voor Continu uit praktisch alle werkenden en werkzoekenden in Nederland. Inclusief degenen die niet actief op zoek zijn naar een baan, maar wel openstaan voor nieuwe kansen. Dit vereiste een strategie die zowel de aandacht van actief zoekenden kon trekken als de interesse van latent werkzoekenden kon wekken.
Om dit te bereiken, hebben we een full-funnel marketingstrategie ontwikkeld. Gericht op hyperlokalisatie en automatisering. Door vacatures specifiek te richten op regio's waaruit de meeste interesse verwacht werd, speelden we in op de lage reisbereidheid. Dit betekende dat elke campagne moest worden afgestemd op lokale kenmerken en behoeften, wat een veel hogere relevantie en aantrekkingskracht van de advertenties garandeerde.
Zo'n gelaagde benadering zorgt ervoor dat de campagnes van Continu Professionals niet alleen zichtbaar waren op het juiste moment en op de juiste plaats, maar ook dat ze resoneren met de specifieke wensen en behoeften van hun diverse doelgroep.