Hoe verover je een onderscheidende positie in een concurrerende markt?
Om dit doel na te streven, zijn alle advertising campagnes volledig ingericht op de conversie ‘inschrijving’. Binnen Facebook en Instagram is de volledige funnel ingericht op basis van de customer journey. Waar deze campagnestrategie op de korte termijn mooie resultaten en vele inschrijvingen opleverde, zagen we de kosten per registratie stijgen. Ook zagen we in de markt de doelgroepen en het gedrag van deze doelgroepen veranderen. Waar voorheen de doelgroep vooral generiek zocht op dieet, is de doelgroep inmiddels veel meer bekend met de verschillende type diëten in de markt. Ze worden steeds meer beïnvloed door influencers en sociale contacten. Dit zorgt ervoor dat de doelgroep zich opsplitst in subgroepen met specifieke en nieuwe interesses. Veranderende doelgroepen, ander gedrag van de doelgroepen en het groeien van de concurrentie op de dieetmarkt, heeft ervoor gezorgd dat Atkins op zoek moest gaan naar een onderscheidende positie om de controle over de concurrentie terug te krijgen. Met deze onderscheidende positie hebben we ernaar gestreefd om de CPA (kosten per inschrijving) te verlagen, welke in januari 2020 nog op €5,30 lag.