Op basis van de opnieuw vastgestelde doelgroepen en rol van het platform, is een compleet nieuwe website gerealiseerd met het product centraal. Met de nadruk op de rol van het product binnen een koolhydraatarme dag en op de (online en offline) verkrijgbaarheid bij retailers. De website is ontwikkeld op basis van het mobile-first principe en sluit volledig aan bij de gewenste merkuitstraling, huidige technische standaarden en consumentenverwachtingen.
Naast het product is er (secundair) veel aandacht besteed aan ondersteunende content en tools om mensen te faciliteren in hun koolhydraatarme leefstijl. Zo kan de consument inspiratie opdoen d.m.v. recepten, maaltijdplannen, blogs en succesverhalen en is er een gepersonaliseerde mijn-omgeving (inclusief per e-mail verstuurde gepersonaliseerde tips en maaltijdplannen), tools als de koolhydratenteller, BMI-calculator en een dagboek. Support vindt plaats d.m.v. een forum en de mogelijkheid vragen te stellen aan een diëtiste of fitness expert.
Voor aanvang van het functionele ontwerp is de doelgroep uitgebreid geïnterviewd en heeft de doelgroep de vorige website uitvoerig getest in ons eigen UX-testlab. Hiervan hebben we geleerd wat we moesten behouden en wat we moesten verbeteren. Tijdens de realisatie zijn zowel het functioneel ontwerp als de testomgeving uitvoerig getest door de website.