Challenge us
menu

AI in klantenservice: revolutionaire alles-in-één assistent

Bekijk de case

AI in customer service

Door geavanceerde AI-technologieën te integreren, kunnen organisaties klantvragen op een nieuwe en effectieve manier beheren. AI in customer service maakt het mogelijk om routinetaken te automatiseren, zoals het beantwoorden van veelvoorkomende vragen en het verwerken van basisverzoeken. Tijdens onze AI Hackathon bedachten we een laagdrempelige manier om geautomatiseerd klantenservice vragen te beantwoorden.

De uitdaging

Groeiambitie zonder extra druk op customer service.

In een tijd waarin organisaties zich richten op groei, komt ieder bedrijf met een klantenserviceafdeling voor een vergelijkbare uitdaging te staan: je wilt je omzet verhogen, maar er is een kans dat de bestaande belasting op de klantenservice dan evenredig toeneemt. Dit kan ervoor zorgen dat er meer personeel nodig is om de dagelijkse stroom van klantvragen bij te houden. Hoe kunnen klantvragen toch laagdrempelig, efficiënt worden beantwoord en zelfs bijdragen aan customer sales? We ontdekken geschikte AI-oplossingen om zowel de efficiëntie, de klanttevredenheid als de groei te optimaliseren.

De aanpak

Revolutionaire alles-in-één klantenservice.

We bedachten slimme verbindingen tussen telefooncentrales, ons eigen koppelplatform, een spraak-naar-tekstmodel en een Language Model (LLM). Deze geïntegreerde oplossing stelt ons in staat om klantvragen laagdrempelig en direct te beantwoorden. Het resultaat is een gebruiksvriendelijke oplossing waarmee klanten snel inhoudelijke en accurate antwoorden krijgen op vrijwel iedere vraag. Kan een vraag niet worden beantwoord? Dan zorgt het systeem ervoor dat je automatisch wordt doorverbonden naar de juiste afdeling. Kortom, het is een alles-in-één oplossing die fungeert als een FAQ en kennisbank in één.

De resultaten

Efficiënter dan ooit.

Dankzij onze AI-oplossing (GPT-3.5) kunnen vragen die voorheen telefonisch worden beantwoord door klantenservice medewerkers nu direct telefonisch worden beantwoord. Zelfs het delen van commerciële aanbiedingen is mogelijk, afhankelijk van de geschreven prompt. En dit alles zonder tussenkomst van personeel. Hiermee wordt de klantenservice efficiënter dan ooit tevoren!

Klaar voor digitale transformatie?

Plan je AI discovery sessie.

Zet jouw eerste stap naar een AI-gedreven toekomst met een Adwise AI Discovery sessie. Ontdek alle mogelijkheden van AI voor jouw organisatie, laat je meenemen langs relevante use cases voor jouw branche en laat je inspireren met concrete voorbeelden die direct impact maken voor jouw organisatie. We helpen je met het creëeren van een duidelijke visie op AI, een innovatie track voor direct resultaat in je organisatie en een roadmap die naadloos aansluit bij jouw bedrijfsstrategie.

Vraag AI discovery sessie aan

AI Discovery Sessie

Meld je aan.

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24