Ga ook voor unieke branding en content!
Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!
Eerder dit jaar sleepten Adwise en WisePeople bij de Global Content Awards een bijzondere nominatie in de wacht. Op het internationale podium van de GCA werd de case creating a community of digital heroes beoordeeld als een van de Beste Global B2B Content Campagnes van het jaar. Dat het gaat om een zustersamenwerking binnen de eigen Group Wise Fundaments, maakt die erkenning extra bijzonder. Een fraaie bekroning van disruptieve merk- en contentcreatie binnen de wereld van detachering en recruitment, waar we je in dit artikel in meenemen.
De druk op de huidige arbeidsmarkt maakt het vinden van medewerkers enorm uitdagend. Zeker via de klassieke wegen van recruitment. Met een unieke merkidenteit en bijbehorende content onderscheidt WisePeople zich in een traditionele markt en brengt het opdrachtgevers en digitaal talent op een bijzondere manier samen. Met een 'community of Digital Masterminds' matcht WisePeople bedrijven aan digitale professionals, waarbij zowel een fit in kwaliteit en team als in professionele én persoonlijke groei het fundament vormt. Zo vinden klanten niet alleen snel nieuw talent, maar worden ook langdurige relaties opgebouwd.
Heroïsch en voor iedereen
Digital Masterminds zijn talenten en professionals die graag bijdragen aan het creëren van blijvend concurrentievoordeel voor opdrachtgevers. Alleen voelt het gevoel van verbondenheid soms verder weg als het gaat om detachering. De pay-off 'League of Digital Masterminds' versterkt dat gevoel meteen, waarbij WisePeople actief stuurt op het creëren van een sentiment waarbij iedereen zich onderdeel voelt van het grotere geheel. Het logo met de letters WP en het woord 'league' maken het heroïsch en versterkt gevoelens van trots en teamwork. Iets waar je onderdeel van wilt uitmaken, of je nu een individu of een organisatie bent.
Statues en Wiseguys
Elke digitale held verdient een standbeeld. Die overtuiging hebben we tot leven gebracht met de creatie van herkenbare en speelse sculpturen die elk een specifieke functiegroep vertegenwoordigen. Daarbij heeft elke Mastermind een back-up nodig. De Wiseguys belichamen het WisePeople merk, spelen een hoofdrol in de content uitingen en helpen de Digital Masterminds uit te blinken. Het idee is om 3D-versies van de robots te ontwikkelen, inclusief een NFC-tag, zodat elke gedetacheerde Digital Mastermind er trots een op zijn of haar bureau kan zetten. Potentiële werkgevers krijgen een robot in een vitrine met glas dat bij een noodgeval gebroken kan worden.
Contentstrategie met drie pilaren
Onze contentstrategie komt voort uit drie pijlers:
1. Onze helden (Digital Masterminds) in de spotlights zetten met blogs en interviews
2. Onze doelgroep inspireren met content rondom zowel werk als persoonlijke ontwikkeling door middel van podcasts en boekaanbevelingen
3. Het delen van cases en succesverhalen van onze klanten en de gerealiseerde matches.
Een frisse, nieuwe toon in de (digitale) wereld
Het heldenicoon, de standbeelden, de twee karakteristieke robots en de aansprekende content die is gecreërd, dragen allemaal bij aan het tot leven brengen van dit fantasierijke concept. Het is een frisse en nieuwe toon in zowel de digitale- als de echte wereld. WisePeople en Wiseguys leven echt tussen de digitale talenten en onze klanten. De snelle groei van onze 'League of Digital Masterminds', de flinke toename in online verkeer en de internationale nominatie bij de Global Content Awards bevestigen dat.
“Adwise kent ons zo goed dat zij als geen ander de creatieve vertaling van onze identiteit konden doen!”Sanne Nijhof - Manager WisePeople
Bij de Global Content Awards worden de wereldwijd beste cases, agencies en in-house teams op het gebied van content marketing onderscheiden. Het creëren van kwalitatieve, waardevolle content die aantrekt, informeert, betrokkenheid versterkt en doelgroepen vasthoudt om succesvol verkeer en winst te genereren, is een kunst. Zeker met de steeds snellere digitalisering om ons heen. De GCA bekroont in 40 categorieën de cases en mensen die daar het afgelopen jaar het beste in geslaagd zijn.
Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!
Beste Fullservice Digital Agency '24