Per 1 juni zijn Koen Kranenberg, Thijs Wolbers en Jip van Kervel, samen goed voor ruim 35 jaar aan Adwise ervaring, toegetreden als aandeelhouders van Adwise en de groep Wise Fundaments. Tegelijkertijd is mede-oprichter Jeroen ter Laak na 16 jaar uitgetreden als aandeelhouder. Een bijzonder moment waarbij we zowel een hoofdstuk starten als afsluiten.
Achter de schermen is er al zo’n twee tot drie jaar toegewerkt naar de toetreding van Kranenberg, Wolbers en Van Kervel. Vanuit verschillende management- en directieposities, hebben ze meegebouwd aan de groei en het succes van Adwise alsof het altijd al hun bedrijf is geweest. Deze definitieve toetreding als medeaandeelhouders is een logische vervolgstap, waarbij de drie meer invloed krijgen in het verder verwezenlijken van de ambities van onze agency.
In juni 2005 richtten Gijs Westerbeek en Jeroen ter Laak Adwise op in het thuiskantoor in Hengelo. Wat begon als een tweemanszaak gespecialiseerd in internetmarketing, is na 16 jaar uitgegroeid tot een full-service digital agency en groep met bijna 120 digital brains. Adwise is opgeklommen tot de digitale top van Nederland, met als absoluut hoogtepunt de nummer-1 notering in de Emerce100 2021; de meest prestigieuze lijst voor beslissers in de digitale wereld.
‘’Als 100% onafhankelijke agency merken we dat we met onze expertise en aanpak in staat zijn om de meest toonaangevende merken verder te helpen en slimmer te bedienen,’’ reageert Westerbeek. Dat Adwise al jaren voorop loopt in de markt en nieuwe innovaties steeds opnieuw succesvol weet toe te passen, wordt bekrachtigt door de inmiddels ruim 120 awards en nominaties uit binnen- en buitenland. Met de aangekondigde veranderingen in het aandeelhouderschap wordt er nu een mooie vervolgstap gegeven aan deze bijzonder succesvolle periode.
Veranderingen zijn een uitgelezen moment om persoonlijke ambities te checken. Jeroen heeft dit zorgvuldig gedaan en gaf te kennen dat zijn ambities niet meer voldoende aansluiten bij deze nieuwe fase. Hij heeft daarom besloten om afscheid te nemen als Manager Workspace en als aandeelhouder van Adwise en de groep.
Zonder Jeroen was Adwise nooit de agency geworden die het vandaag de dag is. Dit hoofdstuk zullen we daarom vol trots afsluiten met een mooi afscheid. Een moment waarop we de onvergetelijke reis van de afgelopen 16 jaar vol indrukwekkende mijlpalen, grote dromen en memorabele feestjes met z’n allen willen herbeleven.
Een moment waarop we tegelijkertijd de start vieren van een nieuwe fase voor onze agency door de toetreding van Koen, Thijs en Jip als medeaandeelhouders. Een nieuw hoofdstuk waarin we onverminderd ambitieus doorgaan als game changers in de digitale wereld om nog meer opdrachtgevers te laten uitgroeien tot digital masters in hun industrie.
Komende weken zullen we in verschillende artikelen dieper ingaan op het vertrek van Jeroen ter Laak en de toetreding van Jip van Kervel, Koen Kranenberg en Thijs Wolbers. Stay tuned!
Beste Fullservice Digital Agency '24