Challenge us
menu

Waze advertising als nieuwe marketingkans

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Waze advertising als nieuwe marketingkans

Een app gebruiken om van A naar B te komen, zelfs als je de route al kent, is sinds de komst van Flitsmeister en Google Maps de normaalste zaak van de wereld. Een app die de laatste jaren een enorme toevlucht heeft gemaakt is Waze. De populariteit neemt snel toe, dit biedt kansen voor de zichtbaarheid van jouw merk!

Wat is Waze?

Waze is een crowdsourced navigatie-app die GPS gebruikt om de snelste route te bepalen. Waze gebruikt realtime verkeersdata uit verschillende social platformen afkomstig van reizigers zelf. Naast navigatie is Waze bezig met het oplossen van de wereldwijde mobiliteitsproblemen. In Brazilië trackt de app bijvoorbeeld alle vuilniswagens en leidt Waze gebruikers om de straten waar de vuilniswagen rijdt heen. Efficiency ten top!

Waze

Wie zijn de gebruikers?

De gebruikers van Waze groeien sinds de livegang in 2015 exponentieel. In augustus 2019 kende de app al ruim 700.000 gebruikers in Nederland en op dit moment gaat dit al richting de 1 miljoen! Opvallend is ook de gebruiksduur van de app. De app wordt met gemiddeld 51 minuten per dag vaker gebruikt dan Facebook, Snapchat en Instagram.

Waze

Dit is te verklaren door het feit dat reizigers de app vaak gedurende de hele rit aan hebben staan om de actuele weginformatie te volgen.

Waze

Hoe kan je als merk aanwezig zijn in het Waze landschap?

Met adverteren in Waze! Op basis van de marketingfunnel (brand awareness & visibillity, consideration en action) heeft Waze 4 advertentie formats gelanceerd.

  • Awareness: Arrows
    Met dit advertentieformat bouw je eenvoudig locatie-bewustzijn op en toon je jouw locatie bij het startpunt van de rit. Hiermee kan je Waze gebruikers stimuleren om langs jouw locatie te rijden.
  • Awareness: Pin’s
    Met PIN bouw je locatie-beuwstzijn en bekendheid op bij de Waze gebruikers die bij je in de buurt zijn. Ze zien jouw vestiging middels een PIN op de weg aangegeven.
  • Consideration: Takeovers
    Met een takeover ben je in staat om een advertentiebanner te tonen aan Waze gebruikers die dichtbij jouw locatie zijn. Deze banner wordt getoond wanneer de rijder minimaal 4 seconden stil staat. Een uitgelezen kans om mensen door middel van een aanbieding naar jouw winkel te navigeren!
  • Action: Search
    Met de Search optie kan je actieve zoekers naar jouw locatie navigeren. Wanneer je bijvoorbeeld een koffierestaurant bent, kan je de zoekterm: “koffie” boosten. Iemand die vervolgens zoekt op “Koffie” krijgt jouw locatie door middel van een zoekadvertentie getoond.

Waze

Wij zijn fan van Waze Ads en hebben voor onze locaties Pin’s ingesteld. Benieuwd hoe dit eruit ziet? Wij hebben de schermopnames voor je op een rij gezet:

Waze

Laat deze kans niet liggen!

Ons advies is zeker om deze vorm van adverteren toe te voegen aan je lijst met marketingkanalen. Deze digitale vorm van billboards langs de weg zijn een enorme kans voor veel merken en bedrijven. Zeker voor retailers, tankstations, horeca en voor hotels is dit een must-have. Maar ook voor bedrijven die actief zijn in de zakelijke dienstverlening biedt dit kansen.

Benieuwd welke kansen er voor jou liggen binnen digital?

Wij helpen je graag verder.

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24