Een app gebruiken om van A naar B te komen, zelfs als je de route al kent, is sinds de komst van Flitsmeister en Google Maps de normaalste zaak van de wereld. Een app die de laatste jaren een enorme toevlucht heeft gemaakt is Waze. De populariteit neemt snel toe, dit biedt kansen voor de zichtbaarheid van jouw merk!
Waze is een crowdsourced navigatie-app die GPS gebruikt om de snelste route te bepalen. Waze gebruikt realtime verkeersdata uit verschillende social platformen afkomstig van reizigers zelf. Naast navigatie is Waze bezig met het oplossen van de wereldwijde mobiliteitsproblemen. In Brazilië trackt de app bijvoorbeeld alle vuilniswagens en leidt Waze gebruikers om de straten waar de vuilniswagen rijdt heen. Efficiency ten top!
De gebruikers van Waze groeien sinds de livegang in 2015 exponentieel. In augustus 2019 kende de app al ruim 700.000 gebruikers in Nederland en op dit moment gaat dit al richting de 1 miljoen! Opvallend is ook de gebruiksduur van de app. De app wordt met gemiddeld 51 minuten per dag vaker gebruikt dan Facebook, Snapchat en Instagram.
Dit is te verklaren door het feit dat reizigers de app vaak gedurende de hele rit aan hebben staan om de actuele weginformatie te volgen.
Met adverteren in Waze! Op basis van de marketingfunnel (brand awareness & visibillity, consideration en action) heeft Waze 4 advertentie formats gelanceerd.
Wij zijn fan van Waze Ads en hebben voor onze locaties Pin’s ingesteld. Benieuwd hoe dit eruit ziet? Wij hebben de schermopnames voor je op een rij gezet:
Ons advies is zeker om deze vorm van adverteren toe te voegen aan je lijst met marketingkanalen. Deze digitale vorm van billboards langs de weg zijn een enorme kans voor veel merken en bedrijven. Zeker voor retailers, tankstations, horeca en voor hotels is dit een must-have. Maar ook voor bedrijven die actief zijn in de zakelijke dienstverlening biedt dit kansen.
Beste Fullservice Digital Agency '24