Ga ook voor de beste branding en content
Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!
De nominaties voor de European Content Awards 2023 zijn bekendgemaakt en zowel de samenwerkingen met Dijkman Zonne-Energie, Heracles Almelo(2x) en WisePeople als onze viral Digital Derby campagne staan op de internationale shortlist. Het totaal aantal nominaties bij de ECA komt daarmee op elf, na eerdere successen met edding(3x winst) en Gemeente Rijssen-Holten(1x winst). Op 21 februari 2023 worden de winnaars online bekendgemaakt.
Genomineerd voor Best B2B content campaign. Na eerder al bij de Global Content Awards genomineerd te zijn, dingt de zustersamenwerking tussen Adwise en WisePeople ook bij de Europese editie mee voor de prijzen. The Community of Digital Masterminds draait om het opschudden van de traditionele recruitment markt. Met een unieke merkidenteit en bijbehorende content brengt WisePeople opdrachtgevers en digitaal talent op een bijzondere manier samen. Met een 'community of Digital Masterminds' matcht WisePeople bedrijven aan digitale professionals, waarbij zowel een fit in kwaliteit en team als in professionele én persoonlijke groei het fundament vormt. Zo vinden klanten niet alleen snel nieuw talent, maar worden ook langdurige relaties opgebouwd.
Genomineerd voor Best Video Content Campaign. Samen met Dijkman Zonne-Energie hebben we een omni-channel performance strategie opgezet om de doelgroep te bereiken en te overtuigen om voor Dijkman als werkgever te kiezen. We hebben een TV-commercial als recruitment campagne op alle social platformen en als YouTube pre-roll ingezet, waarbij Dijkman zich onderscheidt ten opzichte van standaard corporate video's. Dijkman installateurs spelen hierin de hoofdrol, waarbij het energieke van werken bij Dijkman wordt gecombineerd met humor en laagdrempelige call-to-actions. Dit zorgde in totaal voor ruim 60 applicaties.
Genomineerd voor Best Integrated Campaign en Best B2C Content Campaign. Na een seizoen van degradatie uit de Eredivisie, stond Heracles Almelo voor zowel de uitdaging van het afdwingen van promotie als het stadium ook in de KeukenKampioenDivisie zo vol mogelijk krijgen. Mede dankzij het gebruik van innovatieve kanalen zoals WhatsApp en Voice zag de Almelose voetbalclub het aantal seizoenskaarthouders stijgen tot recordhoogte en gaf het een ultiem voorbeeld van fan engagement in de Nederlandse voetbalwereld. Een ongekend succes, juist in een periode van sportieve nederlagen voor de club. Deze case viel eerder ook al bij de Dutch Search Awards in de prijzen.
Genomineerd voor Best Internal Content Campaign. Wat begon als simpel idee voor een potje voetbal tegen collega agency Traffic Today uit Deventer, ging uiteindelijk de boeken in als spectaculaire Digital Derby onder de lampen van het stadion van Heracles Almelo. Een bijzonder verhaal van succes van het collectief en waarbij betrokkenheid van werknemers op een unieke vorm werd geboost. Van een teaser video die meer dan honderdduizend keer bekeken werd tot de enthousiaste hulp van een partner als Heracles Almelo, de Digital Derby groeide uit tot een prachtig staaltje teamwork op en naast het veld. Eén van de absolute highlights van 2022 voor Adwise en nu zelfs bekroond met een internationale nominatie.
De European Content Awards bekroont de beste cases, agencies en in-house teams van ons continent op het gebied van content marketing. Het draait om de creatie van kwalitatieve, waardevolle content die aantrekt, informeert, betrokkenheid versterkt en doelgroepen vasthoudt om zo succesvol verkeer en winst te genereren. In een wereld die steeds verder digitaliseert en waar op steeds grotere schaal content wordt geproduceerd, is dat een kunst. Op 21 februari worden de winnaars online bekendgemaakt.
Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!
Beste Fullservice Digital Agency '24