DeepDive Podcast: Een sterk digitaal merk
Met Pauline van Miert.
Wat maakt een sterk digitaal merk? Hoe kun je je nog onderscheiden? Luister de DeepDive podcast aflevering met Head of Display Pauline hierover.
Morgen is het tijd voor de VIA Programmatic Awards. Jaarlijks worden hier de beste en meest innovatieve cases en talenten bekroond in de Programmatic Trading en Advertising branche. De awardshow van initiatiefnemer VIA geldt als stimulans voor de industrie om grenzen te verleggen en vooruitgang te boeken. Samen met Continu Professionals is Adwise genomineerd in de categorie 'Most effective campaign'; waarmee we in een rijtje grote merken staan met namen als McDonald's, Suzuki en de Postcodeloterij.
Brancheplatform VIA Nederland is hét netwerk dat de hele marketingketen verbindt. Sinds 2021 is Adwise aangesloten bij de VIA, met als doel om samen te kijken naar de ontwikkelingen en trends in de markt en het digitale landschap naar een hoger niveau te tillen. Sinds een aantal jaren organiseert de VIA ook de Progammatic Awards, inmiddels uitgegroeid tot een begrip in de digitale advertising industrie.
De vakjury's, met Adwise Head of Display Pauline van Miert als voorzitter in de Talent categorie, maakten kortgeleden de genomineerden voor de editie van 2023 bekend. Morgen vindt hier de uitreiking van plaats in Amsterdam. De nominatie met Continu betekent de derde VIA Programmatic bekroning voor Adwise, na eerder succes in 2021.
De categorie 'Most Effective Campaign' waar de samenwerking tussen Adwise en Continu Professional in is genomineerd, draait om de meest effectieve manier waarop doelstellingen zijn bereikt, uiteraard met behulp van programmatic advertising. Het rijtje genomineerden wordt verder gecompleteerd door topmerken McDonald's, Suzuki en de Postcodeloterij.
De genomineerde case draait om het zo efficiënt mogelijk inzetten van recruitment advertentiebudgetten. Dankzij een geautomatiseerde oplossing met een zelf ontworpen script en forse aanpassingen in de campagnestructuur, lopen er nu verrijkte ad campagnes die de doelstellingen ver hebben overtroffen.
Met Customer Data Platform BlueConic hebben we data gecentraliseerd, geactiveerd én via DSP-koppelingen gebruikt om 360-graden klantprofielen te creëeren. Verdere segmentatie maakt specifieke targeting mogelijk, waardoor doelgroepen uiteindelijk dynamische ads te zien krijgen met heel gerichte ad teksten.
Hoofdjuryvoorzitter Richard Vis werd in aanloop naar de uitreiking geïnterviewd door Adformatie over de aanstaande VIA Programmatic Awards, de inzendingen en zijn rol als voorzitter. De Taskforce Programmatic voorzitter had lovende woorden over voor de samenwerking tussen Adwise en Continu.
“Er zijn een aantal inzendingen waarbij er sterk gebruik is gemaakt van first-party data, dynamische advertenties, Chat-GPT voor het opstellen van copy en een API-koppeling die automatisch budgetten naar beter presterende kanalen distribueert. Dit soort innovaties zijn fantastisch om te zien” Richard Vis, Voorzitter Taskforce Programmatic en hoofdjuryvoorzitter
Met de nominatie is er al een prachtige kroon gezet op de samenwerking met Continu Professionals. Adwise is morgen live bij de prijsuitreiking in Amsterdam, waar er wellicht een nóg grotere erkenning in het vat zit. Je kunt het event volgen via onze Instagram Stories.
Wat maakt een sterk digitaal merk? Hoe kun je je nog onderscheiden? Luister de DeepDive podcast aflevering met Head of Display Pauline hierover.
Beste Fullservice Digital Agency '24