Op vrijdag 15 november was het weer zover, Hackathon-time bij Adwise. Multidisciplinaire teams van developers, designers, product owners en marketeers kwamen bij elkaar om in korte tijd een hack te realiseren. Er is de hele dag keihard gewerkt om tot creatieve en innovatieve oplossingen te komen. Deze oplossingen werden aan een deskundige vakjury gepresenteerd en de beste oplossing won de Hackathon!
Ook tijdens deze Hackathon werden alle collega’s uitgedaagd om baanbrekende ideeën aan te dragen waar de ‘hackers’ mee aan de slag kunnen. De aangedragen ideeën waren sterk uiteenlopend van een whiteboard projectie tool, naar een game tot aan een app voor social ambassadeurschap. Genoeg uitdaging om een dag mee aan de slag te gaan.
“Wanneer onze Adwisers de tijd krijgen om te doen wat ze leuk vinden, betaalt zich dit altijd uit in de meest toffe innovaties. Dat is ook dit keer weer gebleken”, zegt Koen Kranenberg, Director disruption & innovation bij Adwise.
Het idee van het social-team bij Adwise (o.a. Milou Grunder, Britt Veldhuis en Lotte Holtkuile) won de prijs voor het beste idee. Zij brachten een pitch in over social ambassadeurschap, waarbij de vraag werd gesteld: "Hoe kunnen wij zorgen voor meer intern ambassadeurschap en het faciliteren en stimuleren van meer persoonlijke social posts over bedrijfgerelateerde berichten en hashtags middels een platform waar je punten kan verdienen". Het team bestaande uit: Jeroen Balk, Jeroen Severein, Jeroen Olthoff, Joost Groot Bruinderink, en Sebastiaan Langeveld is enthousiast met dit idee aan de slag gegaan en ontwierp een custom made applicatie, waarmee feeds van social media accounts zijn gekoppeld en het "share-vermogen" van personen wordt geregistreerd.
Delano Zuurman, Manon Schepers, Jeroen Kolkman, Remco Jansen en Okke Mengerink zijn de winnende ‘hackers’ van de tweede editie van de Hackathon. Zij lieten tijdens het Adwise the Game project zien dat je in één dag tijd een 8bit game voor een arcadekast kan bouwen in een realistische Adwise namaak wereld. De vakjury noemde het een creatieve uitblinker. Thijs Wolbers, jurylid vertelt: “Alle cases waren kwalitatief heel sterk en het was ontzettend moeilijk om één winnaar te kiezen. Deze case sprong er qua creativiteit echt uit. Zij brachten de Adwise omgeving tot leven middels een gamewereld waarin je ook de innovatieve mogelijkheid hebt om jezelf te importeren als personage. Creativiteit en innovatie ten top!”
De komende weken volgt er een special van alle uitgewerkte ideeën van de Hackathon, dus stay tuned!
Wij zijn benieuwd naar jouw ideeën! Zorg er daarom voor dat je er de volgende keer bij bent! Wij zijn altijd opzoek naar (aanstormend)talent!
Beste Fullservice Digital Agency '24