Zie jij jezelf ook bij Adwise werken?
Elke kan je alles vertellen over #werkenbijadwise
Hackathon-time! Vrijdag 17 april kwamen multidisciplinaire teams met developers, designers, product owners en marketeers digitaal bijeen om in één dag een hack te realiseren. En niet zomaar een editie maar een Hackathon met als thema: charity, waarin oplossingen worden bedacht die de wereld van nu een beetje mooier of beter maken. De oplossingen zijn gepresenteerd aan onze deskundige vakjury bestaande uit 100+ Adwisers. De beste oplossing won de Hackathon. In dit blog lees je welke hacks de top 3 vormden!
Adwise daagde alle collega’s uit om baanbrekende Charity ideeën aan te dragen waar de “hackers” mee aan de slag kunnen.
Ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden wisselen elkaar in hoog tempo af. Om zowel nu als in de toekomst succesvol te zijn, is het voor ons als digitale speler belangrijk binnen het gehele digitale speelveld voorop te blijven lopen. Om deze reden heeft iedereen bij Adwise 10% chaptertijd. Dit houdt in dat we tien procent van onze tijd mogen besteden aan innovaties.
Brons: Teach a Lot voor onderwijs op afstand
Teach a Lot is een platform welke zowel een digitaal als logistiek middelpunt voor het basisonderwijs vormt. Een veel voorkomend probleem is dat niet alle opdrachten (denk bijvoorbeeld aan schrijfopdrachten) via e-learning kunnen worden ingeleverd. Daarnaast hebben de leerkrachten in het basisonderwijs moeite met het centraliseren van al het lesmateriaal door een veelvoud aan tools en mogelijkheden. Zo worden er bestanden in Google Drive gezet, worden er video’s gepubliceerd via YouTube en worden losse PDFs gedeeld met ouders. Voor ieder vak en leerkracht ander materiaal via een ander medium.
Teach a Lot biedt een centraal punt waar een leraar of lerares lesblokken kan beheren en materiaal kan koppelen. Zo kunnen leerlingen altijd het lesmateriaal terugvinden op een centraal punt en wordt een leraar op tijd gealarmeerd wanneer een leerling het materiaal niet heeft bekeken of het werk niet heeft ingeleverd.
Afbeelding: Prototype Teach a Lot
Zilver: Adscape the game, een digitale escape room
Tijd voor ontspanning! Adscape the game is een digitale escape room in Adwise stijl. Waan je weg door het kantoor van Adwise en los verschillende puzzels op in het spel. Het spel speel je samen met Adwise collega’s tijdens de coronacrisis. Daarnaast kunnen new-hires dit samen spelen wanneer ze starten bij Adwise.
Goud: CoronaMeister, om drukke gebieden te monitoren
De Hackathon werd gewonnen door team “CoronaMeister”. In slechts één dag zorgden zij ervoor dat er een basisapp staat waarmee je drukke gebieden kan monitoren om verspreiding van het Corornavirus tegen te gaan. We kennen allemaal FlitsMeister, welke als doel heeft om drukke wegen en flitsers te vermijden. De app CoronaMeister helpt bij het vermijden van de potentiële corona besmetting locaties in je buurt, hierbij geven we advies voor een meer rustig moment. (supermarkt, bouwmarkt, restaurant).
Afbeelding: Prototype CoronaMeister App
"De Adwise Hackaton zorgt in 1 dag voor heel veel ideeën, waarbij je team er maar één goed kan uitwerken! Probeer bij de uitwerking zoveel mogelijk rekening te houden met de huidige tijdgeest en natuurlijk de jury. Ga voor een aantrekkelijk geheel, waarbij het technische gezien nét goed genoeg werkt om te kunnen overtuigen. Belangrijk ook #fun".
- Remco Jansen, Developer en mede-winnaar van deze Hackathon editie.
Laat het ons weten, of zorg dat je er de volgende keer bij bent! Wij zijn altijd op zoek naar (aanstormend)talent! Ga naar https://careers.adwise.nl/.
Elke kan je alles vertellen over #werkenbijadwise
Beste Fullservice Digital Agency '24