De genomineerden voor de prestigieuze Friends of Search Awards zijn bekendgemaakt en opnieuw behoort een opdrachtgever van Adwise tot de kanshebbers. Shampoo Bars is in de race voor de Best SEA award. Daarmee wordt een fraaie reeks successen van Adwise opdrachtgevers vervolgt bij de Friends of Search Awards, met onder meer winst voor viaBOVAG (2021), Vandentop Tuinhout (2022) en RRS (2023). Op 21 maart vindt de uitreiking plaats in Amsterdam.
Shampoo Bars zet zich in voor een schonere wereld. Het doel? Plastic (verzorgings)flessen vervangen door duurzame alternatieven. Eén shampoobar staat gelijk aan 80 wasbeurten en bespaart 3 plastic flessen. Shampoo Bars zet dus niet alleen een streep door de plastic flessen, maar bespaart ook veel ruimte en dus CO2. In de niche markt waarin het opereert, was de grootste uitdaging om eigen vraag te creëren en een duurzaam business model te voeren.
Met het optimaliseren van de Customer Lifetime Value als uitgangspunt, heeft Shampoo Bars een succesvolle multi-channel strategie ontworpen met hyperpersonalisatie, innovatief datagebruik en slimme kanaalkeuzes als belangrijke pijlers. Daarmee bespaarde Shampoo Bars in het eerste jaar onder meer maar liefst 600.000 plastic flessen.
Friends of Search is één van Europa's grootste search conferenties, met jaarlijks ten minste 600 bezoekers. Onderdeel van het event zijn de Friends of Search awards, waar een internationale jury, bestaande uit thought leaders uit het vakgebied, SEA- en SEO cases beoordeelt op onder meer onderscheidend vermogen in innovatie, effectiviteit en verantwoord datagebruik. Naast Shampoo Bars zijn ook HEMA, AON Individuals en Brandblussershop genomineerd dit jaar.
Beste Fullservice Digital Agency '24