Challenge us
menu

Samen maken we impact: Adwise x de Heutink Foundation

Bij Adwise draait alles om digitale innovatie, maar maatschappelijke betrokkenheid vinden we minstens zo belangrijk. Vorig jaar vroegen we onszelf af: hoe kunnen we als organisatie nog meer bijdragen aan de samenleving? Uit een interne enquête bleek dat ‘jongeren en onderwijs’ in 2024 het thema was dat onze collega’s het meest aansprak. Dit legde de basis voor een bijzondere samenwerking met een initiatief dat perfect bij ons past: de Heutink Foundation.

Waarom de Heutink Foundation?

Tijdens brainstormsessies over kansengelijkheid voor kinderen kwamen we al snel bij Heutink terecht, een toonaangevende naam in het onderwijs met een sterke maatschappelijke missie. De Heutink Foundation zet zich in voor kinderen die opgroeien in armoede of een onzekere thuissituatie. Door hen toegang te geven tot kunst en cultuur, biedt de foundation niet alleen een creatieve uitlaatklep, maar ook een boost in zelfvertrouwen en een moment van ontsnapping aan de uitdagingen van het dagelijks leven. Hun doelgroep? Kinderen in armoede, jonge mantelzorgers en kinderen met een vluchtelingen- of migratieachtergrond.

Hoe we bijdragen als Adwise

Na een inspirerend gesprek met Jessica, de drijvende kracht achter de Heutink Foundation, was het duidelijk: hier konden we écht waarde toevoegen. De foundation draait volledig op de steun van Heutink en wordt geleid door één coördinator die alles regelt, van activiteiten tot vrijwilligers en communicatie. Dat betekent: beperkte capaciteit, en dus kansen voor ons om te helpen!

Onze samenwerking in actie

We werken op verschillende manieren samen met de foundation om hun impact te vergroten. Zo helpen we bij het aanscherpen van de positionering en communicatie, waaronder het verbeteren van de socials en het ontwikkelen van nieuwe visuals. Daarnaast onderzoeken we de mogelijkheden om de website te vernieuwen, zodat de foundation haar missie nog beter kan uitdragen. Naast strategische ondersteuning steken we ook letterlijk de handen uit de mouwen bij activiteiten die de foundation organiseert. Dit biedt onze collega’s de kans om op verschillende manieren bij te dragen, passend bij hun expertise en voorkeuren.

De eerste samenwerking: een magische kerstbeleving

Op 20 december stond onze eerste samenwerking op de planning: een sprookjesachtige kerstvoorstelling in het Wilminktheater in Enschede. De Heutink Foundation nodigde 400 kinderen uit minder kansrijke wijken uit om samen te genieten van een magische voorstelling. Maar dat was nog niet alles, vooraf mochten de kinderen hun eigen kerstbal versieren met een persoonlijke wens.

Onze Adwisers waren erbij om alles in goede banen te leiden. Van het begeleiden van kinderen tot helpen bij de organisatie: het was een dag vol blije gezichten en hartverwarmende momenten. "Het enthousiasme van de kinderen maakte het echt speciaal," vertelde een van onze collega’s. Een ander voegde toe: "Geweldig om te zien hoe ze opgingen in de magie van de voorstelling en de activiteiten."

De reacties? Overweldigend positief. Niet alleen voor de kinderen, maar ook voor onze collega’s, die het als een waardevolle en inspirerende ervaring zagen.

Impact binnen én buiten Adwise

Deze samenwerking gaat verder dan alleen steun aan een goed doel. Het brengt onze collega’s dichter bij elkaar, creëert nieuwe energie en laat ons op een andere manier impact maken. Of dat nu door strategische input is of door letterlijk de handen uit de mouwen te steken, iedereen draagt op zijn eigen manier bij.

Met deze eerste geslaagde samenwerking kijken we uit naar wat er nog meer komt. Dit is pas het begin. Samen maken we impact!

 

 

Over deze kennissessie

Webwinkel Vakdagen 2025.

Tijdens deze sessie op de Webwinkel Vakdagen ontdek je hoe je jouw webshop of retailorganisatie voorbereidt op duurzame groei en maximale impact. Aan de hand van succesvolle klantcases laten we zien hoe je schaalbaarheid realiseert, de juiste balans vindt tussen technologie en performance, en welke stappen essentieel zijn bij onderwerpen als replatforming en omnichannel strategieën. Na afloop van de sessie ontvang je de takeaways en presentatieslides in je mail.

Of je nu net begint of al verder gevorderd bent in e-commerce: je krijgt praktische tips, concrete handvatten en inspirerende voorbeelden om direct toe te passen in je eigen organisatie. Zo leg jij de basis voor jouw volgende e-commerce succesverhaal.

  • Donderdag 3 april
  • Jaarbeurs Utrecht
  • 11:15-11:45
  • Lezingzaal 5

Expert Talk

Capturing Leads in a Digital World.

Meer weten over hoe je marketing en sales effectief verbindt in de digitale klantreis? In deze Expert Talk delen we onze inzichten over het slim vangen, verrijken en verzilveren van leads. We gaven een exclusief inkijkje in effectieve leadgeneratie strategieën aan de hand van succescases uit de praktijk. 

Kijk terug
DeepDive over internationaal groeien

DeepDive #51: De kansen en risico’s van internationale groei

De grenzen tussen landen vervagen en mede door de digitalisering is de hele wereld bereikbaar. Dat biedt interessante kansen, maar ook bedreigingen, want concurrenten uit andere landen kunnen ook jouw markt verstoren. Hoe ga je om met internationale groei? Hoe ontdek je de potentie en kansen in een bepaald land en op welke manier blijf je zelf ook overeind in de internationale concurrentie?

Luister terug

Echte impact ontstaat waar verschillende perspectieven samenkomen

Meer over DEI bij Adwise.

Ontdek meer

Plan een digitale call in met Marlies

Neem contact met ons op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24