Voor niets gaat de zon op. En met zonnepanelen levert die zon je zelfs een besparing van energiekosten op, zeker nu het zomer is. Maar hoe maak je dat voordeel concreet? Dankzij een slimme koppeling hebben we samen met Dijkman Zonne-Energie dynamische display advertenties gemaakt, die op basis van het aantal zonuren laten zien wat zonnepanelen die dag opleveren. Zo zien potentiële klanten heel precies welk bedrag ze aan stroomkosten hadden bespaart met zonnepanelen.
Samen met onze opdrachtgever Dijkman Zonne-Energie hebben we een innovatieve display advertentie campagne gelanceerd. Het doel? Mensen die nog geen zonnepanelen hebben heel concreet laten zien wat het rendement is van zonnepanelen. Dankzij een koppeling met de weerdatabase en -API van VisualCrossing, laten we per dag uitingen zien die op basis van de huidige weersituatie een besparingsbedrag tonen. Zo wordt het rendement van zonnepanelen zonneklaar.
De besparing wordt bepaald aan de hand van het aantal zonuren en de temperatuur op een bepaalde dag. Die informatie zie je terug in de dynamische banner. Elk(e) logo, icoon, tekst, afbeelding en CTA kan door gebruik van de feed apart worden aangepast.
Afhankelijk van de weersconditie staat de campagne aan of uit. Is het dus een dag bijvoorbeeld koud en zwaarbewolkt? Dan wordt de campagne automatisch uitgeschakeld. De display campagne is daardoor naast dynamisch ook geoptimaliseerd op relevantie én zorgt voor een efficiëntere uitgave van mediabudget.
Omdat dit campagneconcept dynamisch is, blijf je flexibel in wat je wilt tonen. Je kunt hiermee ook makkelijk inspelen op bijvoorbeeld (sport)evenementen, waarbij je besparingen nóg concreter kunt toespitsen op het desbetreffende event. Met een tekst als 'vandaag kun je drie voetbalwedstrijden kijken met je zonne-energie' spreek je bijvoorbeeld voetballiefhebbers zonder zonnepanelen heel concreet aan. Kortom: deze display ads bieden nog veel meer mooie kansen om uit te gaan rollen.
Beste Fullservice Digital Agency '24