Ook groeien met Snapchat marketing?
Britt Veldhuis, Content & Social Marketeer, helpt je graag!
Vanaf juni 2022 moeten alle bedrijven op Snapchat die advertenties op het platform willen weergeven een ‘public profile’ hebben. Als bedrijf kun je via een publiek profiel organische content delen en zo veel meer impact maken en je merkervaring vergroten bij je doelgroep. De functie onderstreept het steeds groter wordende belang van organische content. Een Snapchat bedrijfspagina biedt namelijk talloze waardevolle mogelijkheden. En ze worden nu dus ook een vereiste om advertenties te blijven weergeven.
Een bedrijfspagina maakt het makkelijk om content te delen en om te connecten met Snapchatters over de hele wereld. Gebruikers kunnen zich abonneren op een bedrijfspagina om zo op de hoogte te blijven van alles wat een bedrijf op het platform deelt. Als bedrijf krijg je daarmee de mogelijkheid om gratis je aanwezigheid, je merkidentiteit en band met je doelgroep te versterken via Snapchat. De belangrijkste kenmerken van een bedrijfspagina zijn
Verder biedt het platform waardevolle inzichten in zowel organische prestaties van een bedrijfspagina (bijv. het aantal views op een Story) als de prestaties van advertenties. Snap Metrics en Ad managers zijn voorbeelden van handige web- en in-app tools die hierbij helpen.
Stap 1
Log in in bij Snap Ads Manager
Stap 2
Navigeer naar Business en klik vervolgens op ‘Public Profiles’.
Stap 3
Selecteer 'Maak een Snapchat account aan' of 'Ik heb al een Snapchat account' als je bedrijf al een gebruikersnaam heeft op Snapchat.
Stap 4
Creëer een openbaar profiel en vul je profielgegevens in.
Britt Veldhuis, Content & Social Marketeer, helpt je graag!
Beste Fullservice Digital Agency '24