Challenge us
menu

Op reis tijdens je onboarding bij Adwise #workwithus

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Onboarding Adwise

We zijn blij dat we bij Adwise ieder jaar weer tientallen nieuwe collega’s mogen verwelkomen. Dat doen we graag! De afgelopen jaren hebben we ons onboarding traject steeds meer vormgegeven voor een vliegende start van nieuwe Adwisers. Waar hebben ze behoefte aan de eerste maanden? Hoe zorgen we ervoor dat ze hun weg kunnen vinden op kantoor? Kunnen we ze direct al laten proeven van onze bedrijfscultuur? Op welke manier richten we zowel de online als de offline werkplek zo goed mogelijk in? Hoe gaat de kennismaking met alle collega’s eruit zien in tijden van thuiswerken? Alles voor een onbezorgde onboarding. In dit artikel nemen we jullie mee in onze visie op het onboarden van nieuwe mensen en hoe dat er bij Adwise precies uitziet.

 

 
Onboarding bestaat uit een warm welkom, de bedrijfscultuur, de visie en missie van onze organisatie, samenwerking met collega’s en talentmanagement. Laten we daarnaast de praktische zaken niet vergeten. Een goede laptop, een ingerichte werkplek en visitekaartjes. Alles met als doel om ervoor te zorgen dat iedereen zich zo snel mogelijk thuis voelt binnen de organisatie. 

Onboarding binnen Adwise bestaat uit 2 fases:

  • Pré-boarding – de periode voor de eerste werkdag
  • Onboarding – de eerste 3 maanden als Adwiser

 

Pré-boarding - de periode voor de eerste werkdag

De pre-boarding fase is de periode tussen het moment van ondertekening tot aan de start van het contract. Wij snappen als geen ander dat het tekenmoment een spannend moment kan zijn en dat het soms best even kan duren tot die eerste werkdag. Wij verliezen onze nieuwe collega’s daarom ook in de tussentijd niet uit het oog. Wij kunnen immers niet wachten tot we ze officieel mogen verwelkomen. We bereiden ons daarom goed voor en hebben regelmatig contact over bijvoorbeeld de inrichting van de nieuwe werkplek, de laptop en we zorgen ervoor dat ze op afstand al kennismaken met onze missie, visie en de verschillende rollen, functies en collega’s. We zien de onboarding als een reis binnen Adwise en die start niet op de eerste werkdag, maar direct na ondertekening (met een fles bubbels).


Vlak voor de eerste werkdag sturen we een foto van de zelfgekozen, ingerichte werkplek. Wij zijn er klaar voor! De werkplek is gereed en we hebben de ‘welkomstkoffer’ al ingepakt. Geen reis zonder koffer, toch? Deze Adwise koffer is gevuld met alles wat je nodig hebt voor een vliegende start bij Adwise. Alles in deze koffer heeft een link met onze cultuur en kernwaarden en vormen de bouwstenen voor de eerste weken. Denk aan een bucketlist met challenges om het kantoor te ontdekken, de Adwise kletspot om collega’s beter te leren kennen en een eigen handdoek voor de eerste yogasessie of bootcamptraining.

Onboarding - de eerste drie maanden als Adwiser

Eindelijk is het tijd voor de eerste werkdag. Kennismaken met het team, collega’s, de werkplek en het kantoor. Wij doen er alles aan om nieuwe Adwisers vanaf de eerste dag onder te dompelen in onze bedrijfscultuur. Daarom starten we met de zogenaamde Kickstart Week, waarin we het Senior Management voorstellen en zij stap voor stap door de geschiedenis, missie, visie en toekomstplannen van Adwise lopen. Daarnaast maken we een foto voor op de website (je paspoort) en stellen we je graag voor op de socials van Adwise. We zijn tenslotte trots op alle nieuwe aanwinsten voor ons team.

Ook stellen we nieuwe collega’s voor aan een buddy en coach. De buddy helpt bij het opstarten en het kennismaken met Adwise. Daarnaast wijst diegene de weg naar de juiste vergaderruimtes, want die zijn net als de gates op het vliegveld soms best lastig te vinden. Handig zo’n reismaatje. De coach ziet toe op de inhoudelijke begeleiding en draagt zorg voor het inwerktraject. Wekelijks vinden er check-ins plaats waarin de voortgang gemonitord wordt. Voor ons is het aanwijzen van een buddy en coach voor de eerste drie maanden noodzakelijk, omdat we weten dat het voor nieuwe collega’s lastig kan zijn om hun draai te vinden binnen een grote organisatie met meer dan 115 collega’s, talloze processen, tools en teams.

Evalueren, evalueren en evalueren

Ons onboarding proces is continu in ontwikkeling, we zijn voortdurend bezig met optimaliseren. Evalueren is daarom een belangrijk onderdeel van het proces. Nieuwe medewerkers krijgen op drie momenten de vraag om een evaluatieformulier in te vullen, na de eerste werkweek, na de proeftijd en de eindevaluatie na drie maanden. Hierin vragen we hoe de medewerker zich voelt, hoe de medewerker de Adwise reis tot dusver heeft ervaren of er zaken zijn die gemist worden en hoe we hierin kunnen bijsturen.

Ben jij klaar voor jouw reis bij Adwise?

Check onze openstaande vacatures. Marita, Talent & Experience Manager, komt graag met je in contact.

Vacatures bekijken

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24