Benieuwd naar de mogelijkheden van Microsoft Advertising?
Neem contact op
Adwise heeft samen met Elektramat een nominatie in de wacht gesleept bij de Microsoft Advertising Partner Awards. In de categorie 'Audience Excellence' is het de enige Nederlandse samenwerking die tot de kanshebbers behoort. Tijdens de Advertising Partner Awards bekroont Microsoft jaarlijks het beste werk en de beste teams uit haar internationale netwerk van Elite en Select Advertising Partners. De winnaars worden in maart bekendgemaakt.
In de Audience Excellence categorie worden teams genomineerd die strategie, optimalisatie en performance hebben gecombineerd in een succesvolle strategie binnen het Audience Network van Microsoft. Adwise en Elektramat nemen het hierin op tegen een viertal internationale agencies uit onder meer Frankrijk en Duitsland.
Over de case
De uitdaging van de elektrotechniek groothandel zat in het feit dat de doelgroep niet consistent bij dezelfde leverancier bestelde. Omdat Elektramat al maximaal zichbaar was met Performance Max campagnes, hebben we samen een merkprestatiestrategie ontwikkeld voor de lange termijn.
“De slimme combinatie van doelgroepen en creatives gebaseerd op RFM en CRM data analyses maakt deze case uniek en schaalbaar.” Davey Stokkers - Adwise Head of SEA
Met stappen die elkaar stuk voor stuk aanvullen, doordachte customer journeys, uitgebreide dataverzameling en het optimaal voeden van algoritmes, steeg de omzet via het Microsoft Audience Netwerk met ruim 700% en nam de ROAS met meer dan 1300% toe. De Audience Excellence Award nominatie is daarmee een fraaie bekroning van deze succesvolle samenwerking.
Adwise als Microsoft Elite Partner
Als Elite Microsoft Channel Partner gelooft Adwise dat elke uitdaging kansen biedt. Of dat nu gaat om in-housing bij opdrachtgevers, werving of markttrends zoals automation binnen advertising platformen. Door creativiteit, tech en data te combineren, helpen we als strategisch partner onze opdrachtgevers elke groeimogelijkheid te benutten. Daarvoor is het belangrijk om als agency te blijven groeien, zowel in teamgrootte als in advertentieuitgaven, nieuwe accounts, certificeringen en product adoptie. Zo garanderen we kwaliteit en innovatie binnen onze Microsoft Ads accounts.
“Wij geloven in een strategie waar branding en performance samenkomen en we richten ons altijd op tech oplossingen voor opdrachtgevers in de vorm van scripts/API-koppelingen om efficiënter en succesvoller te werken.” Davey Stokkers - Adwise Head of SEA
Samen met Microsoft hebben we voor 2022 een gezamenlijk businessplan opgesteld en geïmplementeerd bij ons en onze opdrachtgevers. In combinatie met de lancering van een nieuwe Way of Work zijn we daardoor samen het afgelopen jaar op alle vlakken verder gegroeid als Microsoft Advertising Partner en specialist.
Tijdens de jaarlijkse awardshow zet Microsoft het beste werk en de beste teams van hun Elite en Select Advertising Partners in de spotlights. Prijzen worden uitgereikt aan Agency partners, Channel Partners, Supply Partners en Technology Partners uit de regio's Amerika, EMEA en APAC. Bekijk hier de volledige shortlist voor de Europese editie.In maart worden de winnaars bekendgemaakt, stay tuned.
Neem contact op
Voor viaBovag hebben we onder andere een app ontwikkeld waarin consumenten auto’s kunnen swipen. De app maakt onderdeel uit van een bredere campagne strategie die gericht is op het bieden van een passend en persoonlijk aanbod voor elke klant. De resultaten lieten een significante stijging zien van het merk viaBovag op alle fronten.
Beste Fullservice Digital Agency '24