Terwijl Heracles Almelo op het veld hard op weg is promotie naar de Eredivisie af te dwingen, mag de club op digitaal vlak alvast een volgend succes bijschrijven. Bij de AMMA awards werd een fraaie nominatie in de wacht gesleept voor 'beste media innovatie'. Op 20 april vindt de prijsuitreiking plaats in Amsterdam, waar Heracles de opvolger kan worden van Heineken die de prijs vorig jaar in ontvangst nam.
Branchevereniging en media platform MWG reikt al meer dan 20 jaar AMMA awards uit. Het zijn dé Nederlandse mediaprijzen voor de beste campagnes, meest opvallende concepten en grootste talenten uit de digitale wereld. Dit jaar beoordeelden 14 vakjury's in evenveel categorieën de ingezonden cases, waarvan de besten zijn genomineerd.
Creativiteit, data en technologie staan centraal in deze categorie. De zevenkoppige jury bestaande uit onder meer Birgit Moens(IKEA), Gwenny Bonimbie(Talpa Network) en Mark Stockx(Amazon) beoordeelden de innovative loyaliteitscampagne van Heracles Almelo in samenwerking met Adwise hier als één van de beste drie ingezonden cases. Daarmee komt de club in een rijtje met onder meer Heineken, Vodafone, Ford en Centraal Beheer Achmea.
De genomineerde case draait om unieke hyper personalisatie, waarbij fans van Heracles Almelo persoonlijk werden verrast met Voice- en WhatsApp berichten van hun favoriete spelers. Een nog niet eerder vertoond voorbeeld van marketing automation in de voetbalwereld.
Op 20 april 2023 vindt de officiële uitreiking plaats in LIEF, Amsterdam. Namens Adwise doen we daar live verslag van de award show. Stay tuned!
Beste Fullservice Digital Agency '24