Challenge us
menu

Impact report 2023

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Adwise Impact report 2023

Jaarlijks maken we impact en progressie op de Sustainable Development Goals (SDG’s), waarbij we samen met alle medewerkers, klanten en relaties een zichtbare bijdrage willen leveren aan een betere wereld. In 2023 zijn we gestart met het integreren van onze Planet ambities en doelstellingen, naast People en Profit, op het allerhoogste niveau in onze strategie. In dit artikel nemen we je mee in ons impact report van 2023.

Inzicht in SDG’s en Carbon Footprint

Vanuit B Impact Assessment hebben we inzicht verworven in onze eigen impact op de SDG’s. Hierbij outperformen we alle benchmarks in vergelijking met ons land, de sector en bedrijfsgrootte. Deze inzichten vormen de basis voor de doelstellingen voor 2024, waarmee we onze impact verder vergroten. De carbon footprint (CO2) kwam afgelopen jaar uit op 313 ton CO2 ten opzichte van 303 ton CO2 in 2022, een lichte toename van +10 ton, voornamelijk veroor- zaakt door de groei in aantal medewerkers. Wanneer we dit omrekenen naar de footprint per FTE, dan realiseren we een daling, namelijk 2,42 ton CO2 per FTE over 2023 versus 2,46 ton CO2 per FTE over 2022. Het thuiswerken, bewuste keuzes in het houden van digitale meetings, alsook het vergroten van het aandeel elektrische auto’s in ons wagenpark en het succes van de leasefiets regeling, liggen ten grondslag aan deze verbetering in CO2 waarde per FTE. Daarnaast hanteren wij in ons restaurant een zero waste policy en wordt er zoveel mogelijk met dagverse en lokale producten gewerkt.

Integratie in onze products & services

In 2023 hebben we Diversity, Equity & Inclusion (DEI) geïntegreerd in onze strategische services, waardoor klanten bijdragen aan de impact die we maken (hefboom). Zo betrekken we diversiteit en inclusie vanuit marketing strategie t/m advertising strategie en de executie daarvan. Naast de maatschappelijke bijdrage, zorgt deze integratie voor verbreding van doelgroepen en een hogere mate van conversie en winstgevendheid voor onze klanten. In 2024 zal meer nadruk gelegd worden op de integratie van duur- zaamheid, oftwel Sustainability, in onze services.

Naast integratie in onze services hebben we in 2023 diverse betekenisvolle projecten en campagnes mogen doen, voor diverse opdrachtgevers, met een maatschappelijke impact. Onder andere voor de Gemeente Nijmegen waardoor er 600% meer aanmeldingen tot pleegouders zijn bijgekomen, en het TAP project bij Adwise Academy bijvoorbeeld. Op deze wijze maken we dagelijks maatschappelijke impact met ons werk.

Vergroting inclusiviteit

In 2023 zijn we vanuit onze Planet strategie, binnen het deelgebied People & Culture, gestart met Diversity, Equity & Inclusion (DEI). We hebben Sacha Martina als consultant hierbij betrokken. Met focus op het in kaart brengen van DEI en het vergroten van de bewustwording onder directie & management, daarna onder het volledige leadership en aansluitend binnen de gehele organisatie. Van inspiratiesessies tot workshops en de eerste doorvertaling binnen de verschillende deelgebieden in de organisatie. Vanuit dit fundament willen we in 2024 doorgroeien richting ‘advancing level’ in de maturity van onze organisatie (DEI Maturity model).

Met betrekking tot de verhouding man/vrouw het afgelopen jaar binnen onze organisatie bestond deze uit 43% vrouwen versus 57% mannen, waarvan in totaal 27% vrouwen binnen het leadership, en 24% binnen directie & management. Met betrekking tot etnische achtergrond is dit voor 95% Europees, dan wel hoofdzakelijk een Nederlandse achtergrond, en 5% vanuit andere culturen, zoals Afro-Amerikaans en Aziatisch.

De generatie Y vertegenwoordigt de grootste groep binnen onze organisatie (70%), gevolgd door de Xennials (15%) en generatie Z (15%). Diversiteit en inclusie zorgt voor meer creativiteit en innovatie en heeft ook een positief effect op de winstgevendheid van een bedrijf. We willen een veilig thuis zijn voor iedereen. Door dit jaarlijks te meten en onze initiatieven en communicatie daar continu op af te stemmen, willen we onze cultuur behouden en versterken door op die manier inzicht te krijgen in elkaars overtuigingen, achtergronden om zo met compassie en begrip voor elkaar samen te werken.

Dit zit overigens niet alleen in gender of etniciteit bijvoorbeeld, maar ook in de diverse karakters en talenten, waaronder neurodiversiteit (wat wij als een talent zien) binnen teams. Daar sturen we actief op bij de samenstelling van teams en aannames van nieuwe mensen.

Maatschappelijke betrokkenheid

Wise Fundaments Group is maatschappelijk betrokken en draagt diverse goede doelen een warm hart toe. Naast een bijdrage in shirts en een case voor KLABU (een social startup), zijn er diverse donaties gedaan aan goede doelen. Aangevuld met diverse sponsoring aan lokale (sport)verenigingen. Veel van onze mensen zijn daarbij in hun eigen tijd actief als vrijwilliger, bestuurslid van een vereniging of zelfs als mantelzorger. Wij stimuleren deze ontwikkeling en ondersteunen onze mensen hier ook in.

Adwise impact

Beste agency, ook voor een betere wereld..

Meer informatie Impact report 2023
Naniek Lenderink

Hi, ik ben Naniek!

Ik vertel je graag alles over werken bij Adwise.

Heb je een vraag over een vacature? Wil je meer informatie? Of ben je benieuwd welke vacatures we op korte termijn verwachten?

Neem contact op

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24