Challenge us
menu

Hackathon - de beste ideeën ontstaan vanuit de bron

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
Digitale transformatie op basis van data, hoe doe je dat?

Vrijdag 21 juni vond de Adwise Hackathon plaats. Een multidisciplinair team van developers, designers, product owners en marketeers kwamen bij elkaar om in korte tijd een hack te realiseren. Er is de hele dag keihard gewerkt om tot creatieve en innovatieve oplossingen te komen! Deze oplossingen werden aan een deskundige vakjury gepresenteerd en de beste oplossing won de Hackathon!

Adwise daagde alle collega’s uit om baanbrekende ideeën aan te dragen waar de “hackers” mee aan de slag kunnen.

En dat alles binnen chaptertijd

Ontwikkelingen en nieuwe mogelijkheden wisselen elkaar in hoog tempo af. Om zowel nu als in de toekomst succesvol te zijn, is het voor ons als digitale speler belangrijk binnen het gehele digitale speelveld voorop te blijven lopen. Om deze reden heeft iedereen bij Adwise 10% chaptertijd. Dit houdt in dat we tien procent van onze tijd mogen besteden aan innovaties. Onze developers kozen ervoor om één volledige chapterdag binnen hun tweewekelijkse sprint te besteden aan een aangedragen project van de Hackathon.

Onze ervaring leert dat als wij onze mensen de tijd geven om te doen wat ze leuk vinden en waar ze écht goed in zijn, dat deze investering zich altijd uitbetaalt in innovaties”, zegt Koen Kranenberg, Director disruption & innovation bij Adwise.

Innovatieve ideeën aangedragen door de organisatie

Multidisciplinaire teams gingen tijdens onze laatste Hackathon aan de slag met uiteenlopende innovatieve ideeën, variërend van het doorgeven van bestellingen vanuit vergaderruimtes tot het automatisch bedienen van de zonwering via een App. Dit alles onder het genot van pizza’s, Red Bull, heel veel koffie, geHACKtballen en Mario Kart met Nerfguns.

Het is leuk om in een korte tijd bezig te zijn met een creatief en innovatief idee, zonder te denken in kaders. Ook is het mooi om zo nieuwe disciplines te ontdekken en met collega's buiten je eigen team te werken” - Jeroen Severein, Developer

Winnaar: bestelling vanuit vergaderruimtes via voice

De Hackathon werd gewonnen door Junior, Dick en Ken. In slechts één dag zorgden zij ervoor dat wij nu via voice een bestelling kunnen doen bij één van onze office managers. Het idee werd aangedragen door Digital Consultant Karlijn. Volgens de jury past dit idee precies bij Adwise: innovatief en ook nog eens heel efficiënt! 

Heb jij een goed idee voor de volgende Hackathon?

Laat het ons weten, of zorg dat je er de volgende keer bij bent! Wij zijn altijd op zoek naar (aanstormend)talent! Ga naar https://careers.adwise.nl/.

Heb jij een goed idee voor de volgende Hackathon?

Wij zijn altijd op zoek naar (aanstormend)talent!

Bekijk onze vacatures
Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24