Vorige week werd de Emerce100 2024 gepubliceerd. In de categorie 'fullservice agency groot' beoordeelden beslissers uit de online en marketing industrie Adwise als beste digital agency van Nederland. ''Een prachtige erkenning'', vindt onze CEO Gijs Westerbeek. In een interview vertelt hij meer over de Adwise-missie en het succes van onze opdrachtgevers. ''De kracht van fullservice maakt organisaties wendbaar, onderscheidend en ongekend effectief.''
“Je hoeft geen miljardenbedrijf te zijn om voorop te lopen en de markt te veranderen”, begint Gijs. “Wij geloven dat je echt impact creëert door alles geïntegreerd aan te pakken. Vanaf het begin werken we met één budget en één plan voor commerce, branding, advertising, performance, content en tech. Dat maakt het verschil, keer op keer. Inmiddels hebben we ruim 200 nominaties en 50 awards op onze naam staan en sinds 2021 staan we hoog in de jaarlijkse Emerce100-lijsten. Dat is een mooie bevestiging van onze missie en een erkenning dat we stabiel op hoog niveau presteren.”
Moonshots
“Onze opdrachtgevers dagen we uit om te denken in moonshots: wat is dat grote, bijna onmogelijke, doel waar je echt voor wilt gaan?”, zegt Gijs. “Met zo’n doel voor ogen kom je sneller tot slimme en innovatieve oplossingen.''
Om zo'n moonshot ook daadwerkelijk te bereiken, moet je ambities vleugels geven. Een fullservice aanpak doet dat. ''De kracht van fullservice is dat je vanuit meerdere perspectieven naar een case kijkt. Omdat we industriebreed werken, brengen we innovaties van de ene naar de andere branche. Dat maakt klanten wendbaar, onderscheidend en ongekend effectief. Zo pakken ze een voorsprong, veranderen ze de markt en moeten concurrenten zich aanpassen.”
Jouw store op de Zuidas of Times Square? Moonshots zijn ambities keer 10.
Digital Masters
Naast een topnotering voor Adwise, is er ook nieuw Emerce100-succes voor de Adwise Academy. Voor het tweede jaar op rij mag de Academy zich de beste opleider in (digital) marketing en communicatie noemen. ''Ons eigen moonshot is om naast een topbureau ook de beste opleider van het vakgebied te worden”, vertelt Gijs. “Met de Adwise Academy hebben we daar grote stappen in gezet. Elk jaar leiden we honderden digitale specialisten aan zowel klantzijde als bureauzijde op. Via WisePeople helpen we bedrijven die direct toptalent nodig hebben aan Digital Masters.”
De Academy heeft zich het afgelopen jaar flink doorontwikkeld. Internationale ambities werden kracht bijgezet met opleidingen in meerdere landen en daarnaast werd de AI Academy opgericht. Hier maken talloze bedrijven en organisaties zich heel gericht de kracht en potentie van kunstmatige intelligentie eigen. ''De huidige transformatie van bedrijven, door onder meer AI, maakt het cruciaal dat de kennis hierover binnen organisaties groeit. Met steeds meer klanten bouwen we in-house agencies voor extra slagkracht en efficiëntie. Zo kun je samen blijvend succes boeken,'' licht Gijs toe.
Internationale ambities
“Samen met ruim 50 klanten zijn we al actief over de grens”, vertelt Gijs. “Hierdoor hebben we al in 30 landen internationale ervaring opgedaan. Ons nieuwe moonshot is om internationaal verder te groeien. Met onze kennis en fullservice aanpak willen we niet alleen in Nederland, maar ook in Europa - en ooit ver daarbuiten - organisaties laten groeien en hun moonshots laten bereiken. Hierbij combineren we autonome groei met een sterke buy and build strategie. Zo blijven we onderscheidend in innovatiekracht, slagkracht en realisatie. Ook blijven we actief op zoek naar nieuwe talenten en professionals om onze groeiambities te realiseren,'' sluit Gijs af.
Moonshot Adwise
Beste Fullservice Digital Agency '24