Challenge us
menu

Een terugblik op 100 afleveringen van de podcast Pulse

Een terugblik op 100 afleveringen van de podcast Pulse

Vorige week hebben we de 100ste aflevering van de podcast Pulse opgenomen. Wat begon als een bescheiden initiatief, bedoeld om marketeers bij te praten over de nieuwste trends en inzichten, is uitgegroeid tot een tweewekelijks vast onderdeel in de agenda. De reis naar deze mijlpaal was gevuld met onvergetelijke momenten, technische uitdagingen en waardevolle inzichten waar we in deze blog op terugblikken.

De start van de Pulse
Toen we de Pulse lanceerden, hadden we niet kunnen bedenken dat we ooit de grens van 100 afleveringen zouden bereiken. Zoals Jeroen het treffend zei: “We dachten nooit in mijlpalen. We wisten alleen dat consistentie de enige manier was om dit succesvol te maken.” Deze consistentie heeft ons geholpen om de Pulse te laten groeien en relevant te blijven in een snel veranderend digitaal landschap. 

De Pulse ontstond uit de behoefte om diepgang en actualiteit te scheiden. Onze eerdere podcast worstelde met het combineren van dit beide, ook voor de luisteraars was dit lastig. De korte houdbaarheid van nieuws vergde een andere aanpak dan diepgravende analyses. De Pulse werd geboren als hét format voor de meest actuele marketingtrends en technologische ontwikkelingen.

Van de coronapandemie tot in Griekenland
Het maken van 100 afleveringen verliep niet zonder hobbels. In het begin zaten we midden in de coronapandemie en werd alles remote opgenomen. Dit bracht unieke uitdagingen met zich mee, zoals het handhaven van een goede audiokwaliteit op afstand, of technische hick-ups zoals een defecte SD-kaart die een hele aflevering wist te saboteren.  

 Maakt niet uit waar we zijn, we doen het toch,
ongeacht de omstandigheden
 


Sommige afleveringen zullen altijd speciaal blijven, zoals de aflevering dat Daan vanuit Griekenland inbelde om de opname voort te zetten en de aflevering waar Daan en Jeroen beide een VR-bril droegen gedurende de opname. “De comment met ‘Wtf’ onder een snippet van de aflevering maakte het nog grappiger,” herinnert Jeroen zich lachend. Ook de eerste opname in Studio10 blijft een bijzonder moment. 
Voorheen moesten we maar geluk hebben dat er een ruimte beschikbaar was, wat er vaak toe leidde dat de opnames pas laat in de avond plaatsvonden.

Van luisteraars tot community
Wat deze reis bijzonder maakt, is de stabiele groep luisteraars die ons elke week weer weet te vinden. “Je doet het voor die groep betrokken luisteraars,” zegt Jeroen. Het is bemoedigend om te horen dat onze stemmen worden herkend, zowel door nieuwe medewerkers als klanten. Daan voegt toe: “Dat mensen dan zeggen: ‘Huh, jouw stem ken ik van de podcast.’ Dat is leuk!” Het is een kleine, maar betekenisvolle erkenning van de impact die de podcast heeft.

Toekomst van de Pulse
Wat brengt de toekomst voor Pulse? Naast onze twee wekelijkse updates over de laatste trends en ontwikkelingen, hebben we plannen om de informatie verder te distribueren. We denken aan een nieuwsbrief waarin de besproken onderwerpen worden samengevat met links en timestamps, zodat je gemakkelijk kunt terugvinden wat relevant is voor jou. Daarnaast blijven we nieuwe formats verkennen, zoals Frontrunners en DeepDives, en kijken we hoe we nog meer waarde kunnen bieden aan onze community. In de afleveringen van de Pulse zal AI een grote rol blijven spelen, er zijn altijd nieuwe ontwikkelingen om te bespreken.

Een dankwoord
Tot slot willen we onze luisteraars bedanken voor hun voortdurende steun. Zonder jullie betrokkenheid en feedback zouden we nooit zover zijn gekomen. Natuurlijk kunnen we Daan en Jeroen ook niet vergeten, zij zorgen, samen met het team achter de schermen, ervoor dat er telkens weer een nieuwe aflevering kan worden gepubliceerd. Jullie maken Pulse mogelijk.

Op naar de volgende 100! Mis niets en blijf op de hoogte van het laatste nieuws op het gebied van digital marketing en tech door je te abonneren op onze kanalen en in te schrijven voor de nieuwsbrief. Zo blijf je altijd voorop lopen!

Tips of reageren?
Heb je tips, ideeën voor onderwerpen of wil je gewoon reageren? Laat het ons weten via podcast@adwise.nl.

Nedupack's digitale transformatie tot verpakkingsarchitect

Bekijk de case

Efficiënt beheer van meerdere websites en labels met MODX CMS

Met MODX CMS kunnen we razendsnel schakelen en beheren we moeiteloos meerdere websites met verschillende labels en talen. De krachtige backend stelt Vibe Group in staat om al hun websites centraal te beheren. Content deel je eenvoudig tussen labels en pagina’s dupliceer je met één klik. Bovendien lanceren we nieuwe labels in een mum van tijd, dankzij de korte time-to-market.

Junior Melgert Head of Development & Technology
Junior Melgert Head of Development & Technology

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Meer weten over MODX website ontwikkeling?

Lees meer.

Over MODX website ontwikkeling

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24