Gisteren vormde de Amsterdamse Kromhouthal weer het decor voor Friends of Search, één van Europa's grootste Search conferenties. Als sponsor en VIA partner is Adwise al jarenlang verbonden aan Friends of Search, dat geldt als belangrijk event voor kennisdeling op het gebied van Digital Advertising en SEO. Tijdens de dag worden ook de beste cases uit het vakgebied onderscheiden en met Shampoobars ging voor het vierde opeenvolgende jaar één van onze opdrachtgevers met een prestigieuze onderscheiding naar huis.
De meeste verzorgingsproducten bestaan voor 80% uit water, waardoor deze vaak worden verpakt in grote plastic flessen die allemaal vervoerd moeten worden. Zes jaar geleden brachten ShampooBars-oprichters Mark en Lyan daarom de eerste 100% plasticvrije Shampoo Bar op de Nederlandse markt.
Een Shampoo Bar bevat alleen de 20% aan werkende ingrediënten en gaat gemiddeld net zo lang mee als 3 plastic shampoo flessen. Zo laat ShampooBars niet alleen grote vervuilende plastic flessen tot het verleden behoren, maar wordt ook flink bespaard op ruimte en CO2.
In de niche markt waarin het opereert, was de grootste uitdaging het creëren van eigen vraag en het voeren van een duurzaam business model. Als uitgangspunt heeft ShampooBars gekeken naar het verlengen van de Customer Lifetime Value. Een schonere planeet begint bij loyaliteit dus.
Shampoo Bars heeft een succesvolle multi-channel strategie ontworpen waarin hyperpersonalisatie, innovatief datagebruik en slimme kanaalkeuzes de belangrijkste pijlers vormden. Door het aantal terugkerende bezoekers te laten toenemen en meer mensen te laten overstappen, werden onder meer honderdduizenden plastic flessen bespaard.
Die impact vanuit een innovatieve aanpak bekroonde de vakjury van Friends of Search met de award voor 'Best SEA'.
''De Shampoo Bars-campagne toont aan dat met een duidelijke milieumissie en innovatieve tactieken bijzondere resultaten haalbaar zijn, zelfs met een bescheiden budget.” - Jury Friends of Search
Als trotse sponsor en lid van de initiatiefnemende brancheverenigingen VIA en DDMA, is Adwise al jarenlang verbonden aan Friends of Search. Een periode vol hoogtepunten waarin we viaBOVAG.nl, Vandentop Tuinhout, RRS en nu ook ShampooBars een Friends of Search award in ontvangst zagen nemen. Via deze weg bedanken we Friends of Search voor weer een fraaie editie en het vertrouwen in ons als sponsor; een rol waarin we nog jaren betrokken hopen te zijn bij Friends of Search.
Beste Fullservice Digital Agency '24