Naast twee keer goud, eenmaal zilver en tweemaal brons tijdens de Dutch Search Awards eerder deze maand, mocht Adwise samen met SPAR ook de DSA Grote Prijs in ontvangst nemen. Deze award voor de allerbeste prestatie wordt uitgereikt op basis van stemmen van het publiek thuis en, dit jaar ook eindelijk weer, in de zaal. Kijkers kregen video's te zien waarin de drie genomineerden hun ingezonden case zo goed mogelijk uitlegden. Met bijna 45% van de stemmen werd de succesvolle samenwerking van Adwise en SPAR als beste beoordeeld.
De Dutch Search Awards 2021 was wederom een succesvolle editie voor Adwise. Voor het zesde jaar op rij gingen er prijzen mee naar huis, waar de Grote Prijs er dit jaar dus één van was. Tijdens het spannende slotstuk van de uitreiking verzamelden Adwise en SPAR de meeste stemmen, voor Greenhouse/ICI Paris XL en bGenius/Beerwulf. De samenwerking van Adwise en SPAR werd daarmee dubbel bekroond, want de award voor beste PPC B2C campagne werd ook al gewonnen. De winnende case video vind je onderaan deze pagina.
Adwise en SPAR wonnen de DSA-awards voor de ontwikkeling van een hyperlokale en schaalbare omnichannel-strategie. Met Google Ads, Display Advertising, de SPAR website, Waze én Snapchat werden hierbij meerdere kanalen ingezet die samen zorgen voor een naadloze en gepersonaliseerde ervaring tijdens de hele customer journey. De propositie van SPAR en de customer journey van klanten vormden de uitgangspunten van het digitale plan de campagne. Vanuit een sterke focus op de lokale herkenbaarheid van SPAR, richt de strategie zich op het activeren van consumenten om naar SPAR te gaan. Zowel online als offline in een fysieke winkel.
“Als SPAR proberen wij altijd onze klanten zo veel mogelijk gemak en relevantie te bieden op het moment én platform waar de klant dat van ons mag verwachten. In deze missie van lokale relevantie ondersteunt Adwise ons en zijn we tot een unieke combinatie van producten en platformen gekomen, die op een innovatieve manier samen de klant bedienen.”Paul Deckers - SPAR
Deze hyperlokale full-funnel aanpak leverde onder meer een stijging van liefst 122% in omnichannel-ROAS op! Benieuwd naar de volledige case? Klik dan hier en lees hoe deze strategie werd ontwikkeld én uitgevoerd. Scroll naar beneden om de winnende case video te bekijken.
Beste Fullservice Digital Agency '24