Adwise is voor het vijfde jaar op rij genomineerd voor de Dutch Interactive Awards, de meest toonaangevende prijs binnen de digitale wereld. Tijdens dit event worden awards uitgereikt aan partijen die uitzonderlijk interactief werk leveren. Voor deze awards worden cases genomineerd die uitblinken in concept, design en user experience. Dit wordt jaarlijks door Emerce en de Dutch Digital Agencies (DDA) presenteert. Voor de 11e editie is Adwise in de running voor drie awards samen met opdrachtgevers: Qredits, Stratech en Gemeente Rijssen-Holten.
Samen met Qredits behaalden wij een nominatie in de categorie: Data. De digitale marketingstrategie en het online mediabudget van Qredits zijn de afgelopen jaren geoptimaliseerd, waardoor het aantal kredietaanvragen en de ROI flink stegen. Voor de volgende optimalisatieslag van het mediabudget hebben wij de impact van radio en TV investeringen in kaart gebracht. Met als doel om een optimale verdeling van het mediabudget te bepalen, zowel online als offline. Hierbij hebben we niet alleen gekeken naar welk medium het meeste effect heeft, maar ook op welke zender en op welk tijdstip het hoogste rendement te behalen is. Hiervoor is een algoritme ontwikkeld die op basis van historische data van radio- en TV-campagnes van Qredits. Daarnaast is ook de historische data van externe databronnen meegenomen. Marketingspecialisten van Qredits kunnen meerdere variabelen invoeren om het algoritme te sturen, zoals budget, looptijd en commerciële focus.
Benieuwd naar de complete case? Bekijk hier de case.
Samen met Stratech zijn wij genomineerd in de categorie: Brand. De wereld van softwareleveranciers staat niet om bekend om uitbundige designs. Dat maakt het misschien wat spannender om het anders te doen dan de rest. Stratech is toonaangevende kennispartner in verschillende marktniches, waarbij ze innovatieve totaaloplossingen bieden. Onze uitdaging: de export software onder een breder publiek toegankelijk onder de aandacht brengen. Een mooie uitdaging en om een creatieve merkpositionering rondom het product Shipment te bedenken. Wij ontwikkelden een personificatie van het product. Mr. Shipment; de octopus die met al zijn armen, in staat is veel werk voor klanten uit handen te nemen. Dit concept is door de jury van de DIA’s bekroond met een nominatie. Bekijk hier de complete case.
Samen met gemeente Rijssen-Holten zijn wij genomineerd in de categorie: Activation. Een campagne om de gemeente in contact te brengen met jongeren. Een flinke uitdaging, want jongeren bereiken als gemeente is geen “easy thing”. Tijd voor actie dus. Maar hoe? De gemeente Rijssen-Holten creërde een mysterieuze guerilla campagne. In combinatie met een sterke social media strategie zorgden wij voor het viral effect. Het resultaat? 700% meer reacties dan het beoogde resultaat en meer dan 30% van de jongeren uit de complete gemeente denkt mee over de toekomst van de gemeente. Benieuwd hoe we dit hebben aangepakt en tot welke resultaten het heeft geleid? Bekijk dan de complete case.
Op 11 september zullen alle genomineerden hun werk digitaal presenteren voor vakyjury’s en vinden de beraden plaats. We reiken het liefst de award daarna het liefst persoonlijk uit voor een groot publiek tijdens op feestelijke award night. Het besluit daarover volgt in september.
Beste Fullservice Digital Agency '24