Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?
Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!
Bij de European Content Awards gisteravond is Adwise samen met edding flink in de prijzen gevallen. Maar liefst drie van de vier nominaties leverden een award op tijdens de online uitreiking. We hebben goud gepakt in de categorieën crisis response content én social media content. In de categorie integrated content wonnen we zilver. Een geweldig resultaat waar we heel trots op zijn!
In samenwerking met edding lanceerden we afgelopen jaar een feel-good activatie campagne voor verbondenheid in tijden van social distancing. Juist in tijden van isolatie door corona moeten we niet vergeten om met elkaar in contact te blijven. We hebben Nederlanders geactiveerd om met raamtekeningen een positieve boodschap over te brengen op hun directe omgeving. De resultaten waren overweldigend; alle krijt marker sets waren binnen 20 minuten uitverkocht, we bereikten meer dan een miljoen mensen via social media, 500 mensen deelden zichtbare creaties met onze hashtag en de omzet steeg met 176%. Honderden mensen hebben een positieve boodschap overgebracht op anderen in hun omgeving, waarmee het belangrijkste doel van de campagne werd gehaald: mensen dichter bij elkaar brengen in tijden van social distancing.
De nominaties en awards
✓ Social media content campaign of the year (Goud)
✓ Crisis response content campaign of the year (Goud)
✓ Integrated content campaign of the year (Zilver)
✓ B2C content campaign of the year (Nominatie)
De beoordeling van de jury
De jury loofde het creatieve en positieve karakter van de case, waarbij edding’s producten op een mooie manier werden gekoppeld aan klantbehoeften in tijden van isolatie. Een opbeurende campagne met indrukwekkende resultaten ondanks een klein budget.
“Wat ontzettend gaaf om deze internationale prijzen in de wacht te slepen! Wij zijn als Adwise extra trots op het winnen van deze drie awards, juist door het maatschappelijke karakter van de case. Wij hebben Nederlanders positief en creatief met elkaar weten te verbinden in tijden van social distancing. Een fantastische erkenning voor een mooie samenwerking!”Marieke Bakker - Head of Brand & Experience
Benieuwd naar de volledige case? Bekijk hem hier.
Bij de European Content Awards hopen de beste marketing agencies en in-house teams van Europa op erkenning voor de door hen geproduceerde content van het afgelopen jaar. In 20 categorieën worden prijzen uitgereikt door een jury van ervaren experts uit de wereld van content marketing. Zij kijken of de content van de cases de mensen raakt, aantrekt, informeert, boeit en vasthoudt om vervolgens succesvol verkeer en winst te genereren.
Het event wordt elk jaar gehost door een andere Europese stad, maar vanwege COVID-19 vond het dit jaar online plaats. Vorig jaar reisden we nog af naar Krakau waar we de charity content campaign of the year award in ontvangst mochten nemen.
Wendy Bolhuis, Head of Brand and Experience, helpt je graag!
Beste Fullservice Digital Agency '24