Adwise AI Expert Talk
Ontdek de impact van AI.
Leer van en ga in gesprek met Adwise specialisten over de impact van AI tijdens een interactieve Expert Talk.
Kunstmatige intelligentie is al jarenlang verweven in de Adwise producten en diensten om de business van onze opdrachtgevers slimmer te versnellen. Met de huidige, explosieve opmars van AI is nu een volgende fase aangebroken die volop nieuwe kansen biedt op nog grotere schaal. Daarom hebben we de Adwise AI Hackathon georganiseerd om samen de kracht van AI verder te ontdekken en in te zetten voor onze opdrachtgevers. Een terugblik op een geslaagd event.
Dat de mogelijkheden van AI haast grenzeloos lijken, is inmiddels wel duidelijk. De toepassing ervan blijkt in de praktijk voor veel organisaties echter lastig. Terwijl kunstmatige intelligentie in ieder geval veel gestandaardiseerde processen kan versnellen of zelfs volledig kan overnemen. Met de Adwise AI Hackathon hebben we al onze kennis over AI gekoppeld aan de operationele skills van onze Adwisers om opdrachtgevers met slimme AI-gedreven innovaties te helpen met concrete uitdagingen.
“Je moet actief bezig blijven. Dat betekent elke dag weer opnieuw bezig zijn met nieuwe innovaties en het bedenken van oplossingen voor klanten waarmee zij het verschil maken en vervolgens zorgen dat daar de erkenning voor komt in de vorm van awards. ” Thijs Wolbers - Director of Quality and Innovation Adwise
Naast dat een Hackathon direct bijdraagt aan onze missie om organisaties op een beslissende voorsprong te zetten, is het ook dé manier om intern kennis uit te wisselen en van elkaar te leren om zo over de hele breedte van onze agency de slagkracht binnen het domein AI verder te versterken.
Verdeeld over 14 teams zijn Adwisers vanuit alle disciplines en domeinen aan de slag gegaan met het uitdenken van innovatieve AI-oplossingen voor onze opdrachtgevers, die zelf ruim 20 echte challenges hebben aangedragen.
“Dit soort evenementen zijn echt kenmerkend voor ons als innovatieve agency en het maakt werken bij Adwise ook heel uniek en leuk. Mensen werken ook samen met collega-Adwisers, waar je normaal minder mee samenwerkt. ” Evelien Knippers - Account Director Adwise
De ochtend werd vooral gebruikt om samen te brainstormen en plannen van aanpak uit te denken. De middag stond in het teken van (werkende) AI-prototypes maken die niet alleen in theorie de aangedragen uitdagingen zouden oplossen, maar ook daadwerkelijk geïmplementeerd konden gaan worden.
Nadat alle tijd om samen te werken was weggetikt, maakten alle teams zich op voor de grande finale: het presenteren van hun ideëen voor de interne vakjury.
De vijfkoppige jury bestaande uit Gijs Westerbeek (CEO, Adwise), Thijs Wolbers (Director of Quality & Innovation, Adwise), Jan van der Velde (Lead Global Brands, Ausnutria), Inge Jentink (Manager Consumer Marketing, ATAG Benelux) en Marita van Overbeek (Office Manager, Adwise) beoordeelde de 14 door de teams zelf gepresenteerde prototypes en cases. En dat leverde een aantal zeer innovatieve én werkbare eindproducten op.
Na langdurig juryberaad werden drie teams uitgeroepen tot de winnaars van de dag, met 'Elektramattie' als gekroonde nummer 1. Door liefst acht AI-tools met elkaar te koppelen, ontwikkelde 'team AI is calling' een volledig AI-gedreven klantenservice voor Elektramat. Zonder tussenkomst van personeel was Elektramattie in staat om volledig geautomatiseerd allerhande klantenservice vragen telefonisch te beantwoorden en door te zetten. Een buitengewoon ontlastende oplossing voor de razendsnel groeiende elektrogroothandel.
“De interesse van Elektramat is ook geprikkeld, dus binnenkort kunnen we langs om de demo te onderwerpen aan de praktijk bij de klant zelf. Dat is natuurlijk de ultieme bekroning van een dag als deze.” Daan Loohuis, winnaar Hackathon met Elektramattie
We kijken samen met alle Adwisers en betrokken opdrachtgevers terug op een zeer geslaagde AI Hackathon. Kunstmatige Intelligentie zal zich blijven ontwikkelen en steeds meer impact maken op het vakgebied Digital Marketing, wat zeker voor een agency als Adwise zal blijven vragen om bij te blijven leren, te blijven versnellen en steeds sneller bij te sturen. En met events als de Hackathon blijven we investeren in onze positie als voorloper binnen AI.
Meer weten over de impact van AI? Meld je dan hieronder aan voor de eerste Adwise AI Expert Talk!
Leer van en ga in gesprek met Adwise specialisten over de impact van AI tijdens een interactieve Expert Talk.
Beste Fullservice Digital Agency '24