Benieuwd of jij meer uit je marketing budget kan halen?
Wij checken vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan
De maand september zit op het gebied van digital advertising weer vol met updates. In deze roundup neemt Adwise je mee door interessante updates van Facebook, Google Ads en Microsoft Ads.
Google Ads heeft recent een aantal updates aangekondigd binnen local campaigns, namelijk:
Local campaigns hebben als doel het genereren van winkelbezoeken en worden weergegeven op Google Maps, zoekresultaten, Youtube en het Google Display Netwerk. Echter was het nog niet mogelijk om hieraan bedrijfskenmerken (oftewel service attributen) toe te voegen. Bij service attributen moet je denken aan ‘afhalen in de winkel’ of ‘contactloze levering’ bijvoorbeeld. Dit wordt op korte termijn beschikbaar voor adverteerders.
In mei werd de functie ‘curbside pickup’ beschikbaar voor Local Inventory Ads, met deze functie kun je potentiële klanten laten weten dat het product bij de winkel kan worden afgehaald. Echter kon je met deze functie alleen aangeven dat het product de dag van bestelling of een dag erna mee te geven was. Google Ads breidt dit nu dus op met de ‘pickup later’ functie, dus kun je bijvoorbeeld als adverteerder aangeven ‘ophalen voor woensdag’. Dit biedt adverteerders de mogelijkheid om te adverteren op producten die nu misschien niet in de winkel verkrijgbaar zijn, maar over een paar dagen wel kunnen worden opgehaald.
Smart bidding voor store visits bestond al enige tijd, maar Google heeft nu ook aangekondigd dat er nieuwe biedstrategie gericht op smart bidding for store sales. Hiermee worden de biedingen automatisch aangepast op basis van daadwerkelijke verkopen in de winkels. Wil je hiervoor in aanmerking komen dien je wel te voldoen aan bepaalde transactievolumes in de winkels.
Vereisten zijn:
Vorig jaar tijdens op Google Marketing Live kondigde Google aan dat aangepaste affiniteit -en intentie doelgroepen samengevoegd zouden worden. Dit is deze maand ook gebeurd, deze nieuwe doelgroep is vanaf heden beschikbaar voor campagnes in het Display Netwerk, Discovery, Gmail en Youtube. Naast affiniteit en intentie, kan er ook worden gecombineerd met apps die de doelgroep gebruikt of plaatsen die de doelgroep mogelijk bezocht heeft en websites die ze vaak bezoeken.
Microsoft opende voor het eerst LinkedIn-profielgegevens voor targeting op Bing in 2018. De bèta was toen echter alleen beschikbaar in de VS. Met deze update zijn LinkedIn-profiel targeting op functie, branche en/of bedrijf nu ook beschikbaar in Canada, VK, Australië, Frankrijk en Duitsland.
Na de introductie vorig jaar, is dynamische remarketing (voorheen product audiences genoemd) nu uit bèta. Hierdoor is het nu mogelijk om bezoekers van je website opnieuw te targeten met Shopping-advertenties van de producten die ze hebben bekeken.
Momenteel worden er vijf typen dynamische remarketinglijsten ondersteund.
Microsoft Advertising geeft de mogelijkheid om in-market doelgroepen te targeten in Frankrijk en Duitsland. Hiermee kan je gebruikers bereiken die hun koopintentie voor bepaalde producten hebben aangegeven op basis van hun zoekgeschiedenis en paginaweergaven in Microsoft-services.
Google heeft stilletjes een service voor het ontdekken van content gelanceerd, genaamd Keen.
Keen is een app die met machine learning actief relevante webpagina's, ideeën en bronnen onder gebruikers promoot. De samengestelde inhoud kan worden gedeeld met iedereen, met specifieke mensen of privé worden gehouden.
Wat Keen onderscheidt van Pinterest, is dat Keen “Google Zoeken” en machine learning gebruikt om inhoud naar boven te halen die is gerelateerd aan je interesses.
Naarmate je verzameling groeit, wordt Keen nog beter in het naar voren brengen van het soort inhoud waarin gebruikers geïnteresseerd zijn.
Volgens de officiële aankondiging :
“Bewaar en voeg links, tekst, afbeeldingen en zoekopdrachten toe. Alles wat je toevoegt, zorgt ervoor dat je meer kunt ontdekken... "
Keen vertegenwoordigt een nieuwe kans om je bezoekersaantallen te vergroten. Keen is weer een nieuwe manier om content te ontdekken en te delen.
Met dynamische advertenties kunnen adverteerders op Snapchat nu de personalisatie van advertenties op het platform automatiseren, waardoor nieuwe manieren worden ontgrendeld om campagnes op te schalen en eenvoudig online conversies te genereren.
Dynamische advertenties zijn een eenvoudige manier om advertenties te personaliseren. Door gebruik te maken van catalogi, de Snap Pixel helpen dynamische advertenties bij het automatiseren van het maken van advertenties.
De voordelen van dynamische advertenties zijn onder meer:
Twitch is 's werelds grootste online streaming platform voor videogames, met meer dan 15 miljoen dagelijkse actieve gebruikers. Amazon is eigenaar van het platform en geeft adverteerders steeds meer mogelijkheden om te adverteren via Twitch.
Amazon introduceert de volgende nieuwe mogelijkheden voor Twitch- en Amazon- adverteerders:
Dit is een goed moment om te beginnen met marketing op Twitch, voordat elke andere marketeer erin springt om het platform te verzadigen.
Wij checken vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan
Beste Fullservice Digital Agency '24