Benieuwd of jij meer uit je marketing budget kan halen?
Patrik, Digital Advertising Marketeer bij Adwise, checkt vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan
Ook de maand april zat weer vol met updates op het gebied van digital advertising die we graag met jullie delen. In deze Roundup nemen onze specialisten je mee door interessante updates van o.a. Google Ads, Facebook en Microsoft Ads.
Met dit nieuwe advertentietype kunnen Auto adverteerders hun bereik vergroten, met het gebruiksgemak van een feed
Automotive ads
Automotive Ads zijn feed-gebaseerde productadvertenties waarmee marketeers alle kenmerken van hun auto-inventaris (merk, model, jaar, bekleding, afbeelding, URL's, enz.) kunnen uploaden. Deze worden vervolgens getoond op de rechterrail / hoofdlijn van Microsoft Bing.com en de resultatenpagina van Bing-afbeeldingen.
Voordelen
De updates van dit jaar zijn gericht op het verbeteren van de kwaliteit van productinformatie in zowel betaalde als organische Shopping-vermeldingen. De specificatie vereisten voor productgegevens van Google zorgen ervoor dat alle productgegevens die naar het Merchant Center worden verzonden, de juiste indeling hebben voor zowel succesvolle Shopping-advertenties als organische Shopping-vermeldingen.
Updates 6 april 2021
Meer updates
Er volgen dit jaar nog meer updates om de kwaliteit van de productinformatie te verbeteren. Lees hier wat die andere toekomstige updates zijn.
De afgelopen weken is er al voldoende aandacht aan dit punt besteed, maar 26 april was het dan echt zover. Apple heeft haar iOS 14 update uitgebracht. Deze update houdt in het kort in dat Facebook gebruikers een pop-up te zien krijgen waarin ze toestemming dienen te geven voor het tracken van gegevens. Zodra mensen niet instemmen met deze vraag dan zullen adverteerders deze gegevens niet meer kunnen gebruiken. Het resultaat van deze verandering zal met name zitten in minder accurate conversiecijfers.
Hoe maak ik mijn account up to date voor deze verandering?
Om je voor te bereiden om deze veranderingen heeft Facebook een aantal aanbevelingen uitgebracht. Als je nu naar jouw bedrijfsmanager gaat zul je deze aanbevelingen waarschijnlijk tegenkomen.
Op zoek naar meer informatie over de veranderingen die deze iOS update met zich meebrengen? Bekijk dan deze handige guide van Facebook.
Wellicht heb je het al sporadisch langs zien komen, maar vanaf deze maand heeft Google haar 'Insights' functionaliteit wereldwijd uitgerold. De online wereld verandert snel en zo ook de online vraag naar producten en diensten. Om hier als marketeer nog beter op in te kunnen spelen vind je nu binnen jouw Google Ads account de inzichten optie. Deze functionaliteit biedt nieuwe inzichten in hoe een bepaalde markt zich heeft ontwikkeld ten opzichte van een vorige periode. Deze trends zijn speciaal gericht op de markt waarin jij actief bent.
Meer dan 2 miljard mensen wereldwijd zien Facebook In-Stream video’s, elke maand! Vanwege deze cijfers heeft Facebook er voor gekozen om te gaan testen met nieuwe opties binnen In-Stream ads. Om jouw merk nog beter aan te laten sluiten bij kijkers van video’s krijg je nu de optie om advertenties te tonen op basis van onderwerpen. Men kan kiezen uit wel 20 topics (bijv. sport) met daaronder nog wel 700 sub-topics (bijv. voetbal).
Facebook sticker ads
In de komende weken gaat Facebook testen met sticker advertenties binnen Facebook Stories. Bij deze nieuwe optie kunnen marketeers geld verdienen met hun Facebook Stories. Door middel van een ‘sticker’ kunnen kijkers direct producten shoppen. Lees hier hoe!
Instagram Reels Ads
Instagram Reels worden steeds populairder en daarom ook een interessanter medium om op te adverteren. Facebook heeft daarom in Brazilië, Duitsland, India & Australië een test uitgerold waar men kan testen met Reels advertenties. Deze advertenties zijn full-screen en vergelijkbaar met de welbekende story formaten. Deze advertenties kunnen tot 30 seconden zijn.
Patrik, Digital Advertising Marketeer bij Adwise, checkt vrijblijvend je huidige prestaties om te zien wat er nóg beter kan
Beste Fullservice Digital Agency '24